دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1394 - 22:45

امیدواری روسیه درباره دستیابی به توافق هسته‌ای در موعد مقرر

سرپرست هیأت دیپلماتیک روسیه در رایزنی‌های هسته‌ای ابراز امیدواری کرد ایران و گروه ۱+۵ بتوانند تا ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن (۹ تیر) به توافق جامع دست یابند.
کد خبر : 21290

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «راشاتودی»، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه امروز دوشنبه ابراز امیدواری کرد ایران و گروه 1+5 تا تاریخ 30 ژوئیه به توافق هسته‌ای دست یابند.


هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای گروه 1+5 پنج‌شنبه (13 فروردین) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی دست یافته‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل 30 ژوئن (9 تیر) باشد.


بیانیه مشترکی که سیزدهم فروردین «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان قرائت کردند رئوس چارچوبی را مشخص کرده است که دو طرف باید توافق نهایی بر آن استوار کنند. علاوه بر این، ایران و آمریکا همزمان گزاره‌برگ‌ (فکت‌شیت)های جداگانه و متفاوتی در این منتشر کرده‌اند که به شرح جزئیاتی از مفاد توافق شده میان دو طرف می‌پردازد.


«محمدجواد ظریف» گزاره‌برگ طرف آمریکایی را رد کرده و آن را تلاش طرف آمریکایی برای مصادره به مطلوب تفاهم یاد شده خوانده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته