دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1396 - 16:57

هزینه 28 تصمیم اشتباه برای صندوق‌ها پرداخت نشده است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی گفت: 28 تصمیم اشتباه در 40 سال گذشته برای صندوق‌های بازنشستگی گرفته شده که هزینه‌های آن پرداخت نشده است. کاهش قدرت خرید بازنشستگان یا چالش تبعیض در پرداختی‌ها نمونه آن است.
کد خبر : 212763

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان در همایش ملی گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: دولت به چالش صندوق‌های بازنشستگی توجه کرده است که جای قدردانی دارد.


اسلامیان با بیان اینکه یک عارضه جدی که در کشور وجود دارد و همه درگیر آن هستیم این است که مسائل مورد واکاوی علمی و دقیق قرار نمی‌گیرند، گفت: هر پدیده چالش برانگیزی اگر مورد واکاوی علمی قرار نگیرد، راه حلی نیز برایش پیدا نمی‌شود.


وی با بیان اینکه تلاش شده است مستند کاملی با بهره گیری از تجارب مدیران عامل گذشته و همچنین کارشناسان بین المللی تهیه شود، گفت: یک واکاوی علمی دقیق انجام شده، مشکلات احصاء شده و راه حل‌ها نیز برای آن ارائه شده است. در طول ۴۰ سال گذشته ۲۸ تصمیم اشتباه برای صندوق‌ها گرفته شده که هزینه‌های ناشی از این تصمیمات پرداخت نشده است.


وی از افتتاح پنج خانه امید بازنشستگان کشوری همزمان با برگزاری همایش ۲۵ ذی الحجه، خبر داد و افزود: تا کنون ۳۸ خانه امید به بهره برداری رسیده و با افتتاح این ۵ خانه امید، شمار آن ها به ۴۳ خانه امید می‌رسد.


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، ادامه داد: این صندوق در سال‌های اخیر اجازه نداده تا چالش بزرگ صندوق‌های بازنشستگی، بزرگتر شود. مواردی چون بازنشستگی پیش از موعد از جمله تصمیمات غلطی بود که جلوی آن گرفته شده است.


اسلامیان با بیان اینکه بازنشستگان با چند مساله مهم مواجه هستند که کاهش قدرت خرید از جمله مهم‌ترین آن‌هاست، گفت: این امر در دولت نهم و دهم اتفاق افتاده و افزایش حقوق بازنشستگان پایین‌تر از نرخ تورم صورت گرفته و این مساله سبب شده تا قدرت خرید بازنشستگان کشوری ۶۷.۷ درصد کاهش پیدا کند.


اسلامیان ادامه داد: در این چهار سال با حاکم شدن عقلانیت در کشور، تورم کنترل و حقوق بازنشستگان بیش از نرخ تورم افزایش یافت. همچنین طی دو سال اخیر ۲۸۰۰ میلیارد تومان اضافه بر بودجه صندوق از دولت دریافت شد تا افزایش بیش از تورم را برای حقوق بازنشستگان در سال جاری رقم زده شود.


وی با با تاکید بر اینکه گام برداشتن در این مسیر، امیدوار کننده است، تصریح کرد: تبعیض حقوق میان بازنشستگان نیز از جمله مسائل و چالش‌ها است که امیدواریم در یک دوره زمانی بتوان این موضوع را تا حدودی تعدیل کرد.


اسلامیان با بیان اینکه وام ضروری بازنشستگان امسال تا چهار میلیون تومان و برای ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: یکی از خدمات صندوق پرداخت مستقیم حقوق است و در حال حاضر، پرداخت متمرکز حقوق در تمام استان ها انجام می‌شود.


وی افزود: واگذاری سهام بیمه ملت به بازنشستگان کشوری و اجرای تسهیلات لیزینگ خودرو به بازنشستگان تحت پوشش صندوق که طی قراردادی با ایران خودرو اجرا شد، از دیگر خدمات صندوق بوده که با استقبال خوب آن‌ها مواجه شده است.


همزمان با برگزاری همایش ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پنج خانه امید در استان‌های یزد، کرمان، مرکزی، همدان و کهگیلویه و بویر احمد به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته