دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1394 - 18:25

حاشیه‌نگاری خبرنگار آنا از سفر رییس دانشگاه آزاد اسلامی به «عروس زاگرس»

عصر روز دوشنبه سفر دکتر میرزاده و همراهانش به استان ایلام پس از یک روز فشرده پایان یافت.
کد خبر : 21275

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دقایقی پس از 5 بامداد دوشنبه، مسافران در فرودگاه مهرآباد به انتظار نشسته‌اند. پرواز پنج و 25 دقیقه ایلام مسافری متفاوت دارد. رییس دانشگاه آزاد اسلامی که به گفته همراهانش تا نیمه شب در حال کار بوده، در ردیف اول فوکر100 هواپیمایی آسمان می نشیند. برخی از معاونان و مدیران کل دانشگاه آزاد اسلامی و خبرنگاران هم در این سفر، رییس دانشگاه آزاد را همراهی می‌کنند.


یک ساعت بعد، تلالو خورشید در آسمان غبار گرفته ایلام از روزی پر رفت و آمد خبر می دهد. شهری که طبیعت زیبای آن موجب شده بود آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری اش آن را «عروس زاگرس» بنامد.


استاندار و فرماندار ایلام و برخی مسئولان محلی به استقبال رییس دانشگاه آزاد اسلامی می آیند. پس از چند دقیقه خوش و بش و گفت وگوی دو نفره دکتر میرزاده و مهندس مروارید استاندار ایلام، حاضران با راهنمایی مسئولان واحد ایلام به سمت دفتر امام جمعه حرکت می کنند.



دقایقی پس از ساعت 7 صبح دیدار دکتر میرزاده و حجت الاسلام والمسلمین لطفی آغاز شد. دکتر عباسی رییس واحد ایلام به حاضران یادآوری کرد که دکتر میرزاده مدت ها مسئولیت ستاد بازسازی مناطق جنگ زده را بر عهده داشته و از نزدیک زخم های دوران جنگ تحمیلی برپیکر استان ایلام را مشاهده کرده است. دکتر میرزاده هم رشادت های ایلامی ها در دفاع از مرزهای ایران را ستود و به ذکر چند خاطره از دوران مسئولیتش در دوران دفاع مقدس برای حاضران پرداخت.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی سپس به ظرفیت های غنی این منطقه برای توسعه استان و کشور تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که این دانشگاه آزاد اسلامی به نقش مثبت خود در توسعه منطقه ادامه دهد.


امام جمعه ایلام نیز ضمن خیر مقدم به دکتر میرزاده از تلاش های او برای بازسازی ایلام پس از دوران سخت جنگ تحمیلی تقدیر کرد. حجت الاسلام لطفی، دانشگاه آزاد اسلامی را از برکات انقلاب اسلامی خواند و ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد در توسعه این استان مثمر ثمر باشد.


امام جمعه ایلام سپس دکتر میرازده و دیگر حاضران در جلسه را به صرف صبحانه میهمان کرد.


پس از این دیدار، مدیران دانشگاه آزاد اسلامی به واحد ایلام رفتند و جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام آغاز شد.



این جلسه که قرار بود 3 ساعت طول بکشد، به دلیل حجم بالای مصوبات به درازا کشید و تا نیمروز ادامه یافت. نکته قابل توجه این جلسه رویدادی بود که برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی رخ می داد.



پس از بحث های طولانی، اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام تصمیم گرفتند به جای تجمیع برخی واحدها و مراکز با یکدیگر برای بهبود اجرای مصوبات و طرح های توسعه ای، مجموعه «دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام » تمام واحدها و مراکز این استان را تحت پوشش خود قرار دهد.


در این جلسه هم چنین مهندس هاشمی که پس از بازدید از واحدهای استان لرستان در هیات امنای استان ایلام حضور یافته بود، گزارشی از وضعیت موجود ابنیه دانشگاه آزاد استان ارائه و اعلام کرد که برای تکمیل پروژه های بالای 50 درصد استان نیاز به 3 میلیارد تومان نقدینگی است. دکتر میرزاده نیز وعده داد بخش مهمی از این نقدینگی را به عنوان هدیه سفر به ایلام تقبل کند. این اقدام رییس دانشگاه آزاد اسلامی با استقبال پرشور هیات امنای استان مواجه شد.


در انتهای این مراسم نیز استاندار ایلام قالیچه‌ای نقیس به دکتر میرزاده هدیه داد که رییس دانشگاه آزاد از مسئولان استان خواست که این هدیه را به خانواده شهدای ایلام اختصاص دهند.


پس از پایان این مراسم، دکتر میرزاده در جلسه ای با حضور جمعی از نمایندگان استادان و تشکل‌های دانشجویی واحد ایلام شرکت کرد و شنونده درددل ها و خواسته های آنان شد.



بخش عمده ای از سخنان دانشجویان به درخواست از دکتر میرازده برای فعالیت تشکل ها و مشکلات سخت افزاری و بودجه ای در استان ایلام اشاره می کرد. هر چند در بخشی از این دیدار یکی از حاضران با اشاره به سیرجان، زادگاه دکتر میرازده، متنی طنزآمیز را قرائت کرد که به سبک ادبیات کلاسیک ایران ماجرایی را تعریف می کرد که دکتر میرزاده سوغات های سیرجان را به ایلامی می‌آورد که مردم آن با مشکلات فروان زیست محیطی و هم چنین کمبود امکانات مواجهند.


نشست صمیمی با دانشجویان و استادانی که از مطرح شدن مشکلاتشان با ریاست دانشگاه آزاد خوشحال بودند، پس از حدود یک ساعت پایان یافت و ساعاتی بعد دکتر میرازده و همراهانش به سفر یک روزه خود به «عروس زاگرس» پایان دادند. شهری که هنوز می توان زخم های محرومیت و جنگ را در آن مشاهده کرد اما امید هنوز رمز نخست این مردم برای موفقیت است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته