دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1396 - 08:48
مدیرعامل سابق استقلال در گفت وگو با آنا؛

باخت به پارس جم، نتیجه اولتیماتوم به منصوریان بود/ وزیر ورزش باید پاسخگوی نتایج استقلال باشد

امیر واعظ آشتیانی گفت: من منکر ضعف فنی نیستم اما باخت استقلال به تیم پارس جم، نتیجه اولتیماتوم دادن به منصوریان بود.
کد خبر : 212714

امیر واعظ آشتیانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد نقش مدیران باشگاه استقلال در ناکامی‌های اخیر این تیم گفت: «یک باشگاه برای کسب موفقیت باید استراتژی کلان داشته باشد اما متاسفانه استقلال در یک فصل اخیر هیچ استراتژی و برنامه‌ای برای نتیجه گرفتن نداشت. مدیران باشگاه در ابتدای فصل باید مواضع خودشان را مشخص می‌کردند که آیا هدف آنها خرید بازیکنان گرانقیمت است یا استفاده از بازیکنان جوان که آینده این باشگاه را تضمین می‌کنند.»


وی افزود: «متاسفانه به دلیل عدم شناخت و آگاهی مسئولین وزارت ورزش، افرادی که هیچ آشنایی به فوتبال ندارند در هیات مدیره استقلال انتخاب شدند و مجموع این اتفاقات دست به دست هم داد تا این نتایج و مشکلات برای باشگاه بوجود بیاید. بعضی افراد هیات مدیره هم جز حاشیه درست کردن و مطرح کردن نام خودشان از طریق رسانه‌ها هیچ کاری برای استقلال انجام نداده‌اند. جالب‌تر از همه این است که وزارت ورزش هیچ واکنشی نسبت به مصاحبه‌های این عضو هیات مدیره نداشت و حداقل برای یک مدت کوتاه او را از مصاحبه کردن منع نکرد.»


مدیرعامل سابق استقلال با انتقاد از تصمیم مدیران باشگاه برای درنظر گرفتن اولتیماتوم برای منصوریان بیان کرد: «یک باشگاه اگر می‌خواهد موفق شود باید هدف بلند مدت داشته باشد ضمن اینکه با آرامش برنامه‌هایش را جلو ببرد. هیات مدیره باشگاه با اولتیماتومی که برای منصوریان تعیین کرد تیم را تحت فشار قرار داد و ما در بازی مقابل پارس جم کاملا شاهد بودیم که بازیکنان بااسترس بالا بازی می‌ کردند.»


وی افزود: «حال سوال من این است عضو هیات مدیره که مدعی بود باید برای کادر فنی اولتیماتوم درنظر گرفت آیا واقعا این تصمیم برای تیم اثربخش بود؟ نتیجه این مار باخت استقلال به پارس جم بود. استقلال در زمان مرحوم حجازی هم همین مشکل را داشت و همین بلا سرش آمد. در آن زمان در هفته ششم مرحوم حجازی را از کار برکنار کردند و در نهایت دیدیم که استقلال در پایان فصل در رتبه سیزدهم قرار گرفت. اگر مدیران استقلال قصد تغییر مربی داشتند باید قبل از شروع فصل این کار را انجام می‌دادند نه اینکه الان که تیم در هفته ششم به سر می‌برد و باشگاه طبق نظر منصوریان بازیکن جذب کرده به فکر تغییر سرمربی تیم باشند.»


واعظ با انتقاد از عملکرد وزیر ورزش در برخورد با مدیران باشگاه استقلال گفت: «فوتبال ما هیچ بویی از حرفه‌ای بودن نبرده است و من نمی‌دانم آقایان چه اصراری دارند که بگویند فوتبال ما حرفه‌ای است. در کجای فوتبال حرفه‌ای چنین برخوردی با سرمربی یک تیم می‌شود و به آن اولیتماتوم می‌دهند تا تیم را تحت فشار قرار دهند؟ وزارت ورزش باید پاسخگوی نتایج باشگاه استقلال باشد. وزیر ورزش این نفرات را برای استقلال انتخاب کرد و در حال حاضر باید از این آقایان سوال کند که دلایل ناکامی استقلال چیست؟ وزیر فقط زمانی که از مجلس رای اعتماد می‌خواست به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توجه کرد و در حال حاضر هیچ توجهی به نتایج استقلال ندارد.»


وی در پایان گفت: «من منکر ضعف فنی استقلال نیستم و کادر فنی و در راس آن علیرضا منصوریان هم نقش زیادی در ناکامی استقلال دارند. اما همیشه مشکلات از بالا به پایین است و هیچ وقت مشکل از پایین به بالا نیست. مشکلات استقلال هم در ابتدا از مدیران شروع می‌شود و بعد به کادر فنی و بازیکنان تسری پیدا می‌کند. مدیران استقلال باید بار روانی را از روی دوش بازیکنان و کادر فنی بردارند نه اینکه با تصمیمات خودشان کاری کنند تا بازیکن 90 دقیقه با استرس در زمین بازی کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته