دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1394 - 08:32
گفت‌وگوی آنا با مولف کتاب پیشرفت‌های تحقیقاتی در مهندسی صنایع

آزادنیا: سیاست‌های دکتر میرزاده برای کاربردی کردن دانش دارای اهمیت فراوان است

مولف فصل پنجم کتاب«پیشرفت‌های تحقیقاتی در مهندسی صنایع» به پیشنهاد پروفسور پائول دیویم از اساتید برجسته دانشگاه Aveiro پرتغال با موضوع مطالعه شبیه‌سازی اثر ضربه شلاقی در زنجیره تأمین با استفاده از تئوری محدودیت‌ها معتقد است که سیاست‌های دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای کاربردی کردن دانش دارای اهمیت فراوان است.
کد خبر : 21267

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر امیرحسین آزادنیا متولد 1363 در آمل، مدرک دکترای تخصصی مهندسی صنایع را در دانشگاه یو تی ام مالزی دریافت کرده است، او اکنون عضو هیئت علمی و مدیر گروه مهندسی صنایع و گروه مدیریت واحد آیت الله آملی است. وی تاکنون چندین مقاله ISI و علمی پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و خارجی منتشر کرده و در کنفرانس سراسری و بین المللی شرکت کرده است.


به مناسبت چاپ آخرین اثر آزادنیا در انتشارات معتبر بین المللی اسپرینگر(Springer) گفت‌وگویی را با وی ترتیب داده ایم که در ادامه می‌خوانیم.


* در خصوص آخرین اثر علمی تان که در انتشارات معتبر اسپرینگر چاپ شده توضیح بفرمائید؟


- آقای پروفسور پائول دیویم از اساتید برجسته دانشگاه Aveiro پرتغال به بنده و چند تن از اساتید مهندسی صنایع در کشورهای چین، اسپانیا، برزیل و هند و پرتغال پیشنهاد نگارش کتابی را به صورت مشترک با عنوان پیشرفت های تحقیقاتی در مهندسی صنایع ارائه داد که با توجه به جایگاه علمی دکتر دیویم و سایر اساتید که از چهره های برجسته رشته مهندسی صنایع در عرصه بین المللی هستند، پیشنهاد نگارش فصل پنجم این کتاب با موضوع مطالعه شبیه سازی اثر ضربه شلاقی در زنجیره تأمین با استفاده از تئوری محدودیت ها را پذیرفتم.



* این کتاب چند فصل دارد و اهمیت علمی این اثر چقدر می باشد؟








با توجه به ماموریت تأسیس دانشگاه D8 و مسیری که دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی برای بین المللی شدن در پیش گرفته نیاز به افزایش فعالیت های علمی و تحقیقاتی در سطح بین المللی برای این دانشگاه مشهود شده است. در همین راستا در کتابم نیز وابستگی دانشگاهی من به واحد آیت الله آملی ذکر شده است

- این کتاب در هفت فصل تألیف شده است، از لحاظ اینکه اسپرینگر به عنوان یکی از معتبرترین انتشارات علمی در سراسر دنیا است و کتاب های این انتشارات می تواند به عنوان منابع درسی در دانشگاه های دنیا معرفی شود، حایز اهمیت است از سویی همکاری مشترک با اساتید برجسته دنیا در عرصه مهندسی صنایع افتخاری برای اینجانب بوده است. این کتاب جزو معدود تألیفاتی است که به زبان انگلیسی در سطح دانشگاه های منطقه در رشته مهندسی صنایع توسط ناشر معتبر بین المللی به چاپ رسیده است.


* شما، تعامل خوبی با دانشگاه های معتبر جهان داشتید؛ چه شد که دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب کرده اید؟


علاقه مندی من برای حضور در داخل کشور سبب شد برخی پیشنهادها را در دانشگاه های معتبر نپذیرم درضمن با توجه به اینکه احساس تعلق زیادی به شهر آمل دارم، ترجیح دادم در همین شهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی خدمت کنم، دانشگاه آزاد اسلامی امروز در عرصه تولید علم با دانشگاه های دیگر رقابت تنگاتنگی دارد. اکنون سیاست های دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد برای کاربردی کردن دانش و علم دارای اهمیت فراوان است. در واحد آیت الله آملی نیز دکتر فاضل لاریجانی گام های بلندی برای بین المللی شدن واحد آیت الله آملی برداشته است. همین طور در خصوص اقتصاد دانش بنیان برنامه های ارزشمندی دارد که سب ایجاد محیط جذاب و پویا برای انجام کارهای تحقیقاتی و علمی در عرصه بین المللی شده است.


با توجه به ماموریت تأسیس دانشگاه D8 و مسیری که دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی برای بین المللی شدن در پیش گرفته است نیاز به افزایش فعالیت های علمی و تحقیقاتی در سطح بین المللی برای این دانشگاه مشهود شده است. در همین راستا در این کتاب نیز وابستگی دانشگاهی من به دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی ذکر شده است.


* در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید ؟


خوشحالم که به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نام واحد آیت الله آملی در کتاب چاپ شده در یکی از معتبرترین انتشارات بین المللی درخشید. در پایان لازم است از زحمات ارزشمند همکاران در تألیف این کتاب تقدیر و همچنین از حمایت های دکتر لاریجانی برای ایجاد بستر مناسب در زمینه تحقیقاتی بین المللی و دانش بنیان تجلیل کنم.


گفت‌وگو: روزبه نصیری


انتهای پیام/

برچسب ها: مهندسی صنایع
ارسال نظر
هلدینگ شایسته