دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1396 - 13:16
رئیس مجلس بلژیک در دیدار با لاریجانی:

اروپا با تمامی سیاست های آمریکا موافق نیست/باید دفتر اتحادیه اروپا در ایران تاسیس شود

رئیس مجلس بلژیک گفت: اروپایی ها با تمامی سیاست های آمریکا موافق نیستند و مسیر خود را پیش می روند و معتقدیم که به زودی باید دفتر اتحادیه اروپا در ایران تاسیس شود.
کد خبر : 212648

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در کنفرانس خبری خود با زیگفرید براک رئیس مجلس بلژیک که امروز ظهر در مجلس برگزار شد، با اشاره به محورهای توسعه ای آینده ایران، گفت: 6 محور استراتژیک تصویب شده در برنامه ششم توسعه، که زمینه سرمایه گذاری های کشورهای دیگر در ایران را فراهم می کند، یکی از محورهای مذاکرات امروز بود.


وی با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون همکاری های گسترده تر ایران و بلژیک در خصوص بحران های منطقه ای و تروریسم، ادامه داد: این موضوع دغدغه هر دو کشور است که احتیارج به همکاری های منطقه ای دارد.


رئیس مجلس با بیان اینکه بحران میانمار و موضوع یمن، از محورهای دیگر مذاکره با رئیس مجلس بلژیک بود، تصریح کرد: ما از همکاری بیشتر بین دو پارلمان به خصوص در حوزه حقوق بشر با زمینه های حقوقی استقبال می کنیم.


لاریجانی در پایان گفت: در جلسه امروز پیرامون توسعه همکاری های پارلمانی، اقتصادی و همکاری در خصوص برقراری صلح و امنیت در جهان نیز مذاکراتی انجام شد.


رئیس مجلس بلژیک نیز در ادامه این نشست با مناسب خواندن برنامه دولت ایران برای بهبود وضعیت اقتصادی، گفت: از تصمیم ایران در تاکید بر نقش بخش خصوصی در اقتصاد به عنوان موتور محرک، بسیار خوشحال شدیم.


وی با بیان اینکه ما اروپایی ها با تمامی سیاست های آمریکا موافق نبوده و مسیر خود را پیش می رویم، توضیح داد: ما معتقدیم که به زودی باید دفتر اتحادیه اروپا در ایران تاسیس شود.


براک با اشاره به توافق دو طرف در خصوص تلاش برای حل موانع بانکی گفت: هر دو طرف برای این موضوع باید تلاش کنند، زیرا با وجود موانع بانکی تجارت امکان پذیر نیست.


وی با بیان اینکه در پارلمان بلژیک کمیته ای برای بررسی اجزاء مختلف تروریسم تشکیل شده و در این زمینه نیز با رئیس مجلس ایران صحبت هایی کردیم، توضیح داد: بلژیک برای مبارزه با تروریسم به همکاری های بین المللی معتقد است و در این زمینه پلیس بلژیک با پلیس ایران در بالاترین سطح مذاکراتی داشته اند.


رئیس مجلس بلژیک با اشاره به مذاکره در مورد همکاری دو کشور در حوزه حقوق بشر در چارچوب حقوقی، گفت: مشکل حقوق بشری در همه کشورها وجود دارد و ما معتقدیم که در این گفت‌وگوها باید به فرهنگ و سنت‌های ایران احترام گذاشت.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی لاریجانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته