دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1396 - 14:21
تازه‌های نشر دانشگاه آزاد اسلامی

«جستاری بر مبانی راه‌اندازی بندر خشک» روانه بازار نشر شد

عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی یزد با همکاری عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان موفق به تألیف کتاب جستاری بر مبانی  راه اندازی بندر خشک شد.
کد خبر : 212626

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا دکتر محمد حسن حاتمی نسب با همکاری پرفسور علی صنایعی موفق به تألیف کتاب جستاری بر مبانی راه اندازی بندر خشک شد.


حاتمی در این باره گفت: «به دلایل متعددی همچون بحران‌های اقتصادی متعدد در کشورهای مختلف، افزایش تقاضا و رشد تجارت بین‌المللی و به تبع آن افزایش ترافیک حمل و نقل در مبادی مرزی (به ویژه بنادر دریایی به دلیل هزینه پایین)، زنجیره تأمین جهانی در مسیر استفاده بیش‌تر از مناطق دور از ساحل و اتصال آن‌ها به بنادر دریایی قرار گرفته و این حقیقت موجب افزایش اهمیت بنادر خشک شده است. دولت‌ها با راه‌اندازی بنادر خشک می‌توانند حرکت رو به رشدی در جهت جلب رضایت مشتری، بهبود کیفیت، کاهش هزینه‌های مبادله و توسعه حمل و نقل ایجاد کنند.»


وی ادامه داد: «یک بندر خشک، بندری درون‌مرزی و چندمنظوره است که به واسطه جاده یا ریل، مستقیماً به بندر دریایی متصل می‌گردد و پایگاهی برای توزیع کالا در مناطق داخلی محسوب می‌شود. این بنادر می‌تواند انتقال کالاها بین کشتی‌ها و بازارهای مصرف را تسهیل کرده و از سوی دیگر صادرات کالا از نقاط مختلف داخلی را تسهیل و تسریع بخشد. مزایای مستقیم (مانند اشتغال، رونق صادرات و واردات، کاهش هزینه‌های حمل و نقل و ترافیک داخلی) و مزایای غیرمستقیم (مانند کاهش سوخت مصرفی) موجب گردیده است تا بسیاری از کشورهایی که به آب‌های آزاد ارتباط دارند، در این راستا گام بردارند. کشور ایران نیز در چند سال اخیر اقداماتی را آغاز کرده است.»


این کتاب در 5 فصل و 95 صفحه تنظیم و توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی یزد چاپ شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته