دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1396 - 13:03
دادستان زنجان اعلام کرد:

مقابله با قمه‌زنی و بدعت‌های انحرافی در ایام عزاداری محرم

دادستان عمومی و انقلاب زنجان بر پرهیز عزاداران حسینی از انجام حرکات و اقدامات نامتعارف و حرمت شکنانه از جمله قمه‌زنی در ایام عزاداری محرم تاکید کرد و گفت: در صورت مشاهده قمه‌زنی برخورد قانونی و قاطع از سوی دستگاه قضایی و مرجع انتظامی در سطح استان زنجان صورت می‌گیرد.
کد خبر : 212582

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن مظفری دادستان زنجان گفت:متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود که برخی افراد با حرکات غیر متعارف خود از جمله قمه زنی علاوه بر اینکه اعتبار و حیثیت مکتب تشیع را زیر سوال می‌برند،آن را به دستاویزی برای بهره‌برداری‌های منفی معاندان نظام و خشن جلوه دادن مکتب تشیع تبدیل می‌کنند.


وی افزود: مسائلی از قبیل قمه‌زنی، بازی با آبروی شیعه و مخالف شئون اسلام و نوع عزاداری شهادت سیدالشهدا(ع) است و بر قباحت و کراهت آن بارها از سوی مراجع عظام و علمای دینی تاکید شده و مقام معظم رهبری نیز صراحتا آن را نهی کرده‌اند.


دادستان زنجان تاکید کرد: مردم شریف استان زنجان و عزاداران شریف حسینی یقینا خود از ناهیان بروز هرگونه منکر و رفتار بدعت‌گونه و انحراف‌آمیز خواهند بود و با این حال چنانچه به هنگام برخورد با چنین حرکاتی تذکر لسانی و نهی آنان موثر واقع نشد، مراتب را به مراجع انتظامی جهت پیگیری قانونی اطلاع دهند.


انتهای پیام/

برچسب ها: قمه زنی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته