دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1394 - 16:23

وزیر امورخارجه آلمان: غزه انبار باروت است، اجازه انفجار آن را نمی‌دهیم

وزیر امورخارجه آلمان در بدو ورود به سرزمین‌های اشغالی، غزه را به انبار باروت تشبیه کرد و گفت که نمی‌گذارد این انبار باروت منفجر شود.
کد خبر : 21256

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «آناتولی»، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر امورخارجه آلمان که صبح امروز دوشنبه وارد غزه شده بود، در نشستی خبری اوضاع نوار غزه را تاسف‌بار خواند.


براساس این گزارش، «اشتاین‌مایر» گفت: اوضاع غزه فاجعه‌بار است و ما اجازه ادامه این روند را نمی‌دهیم. نوار غزه انبار باروت است و ما اجازه انفجار آن را نمی‌دهیم.


وی با بیان اینکه آلمان از به وقوع پیوستن جنگ دیگری با اسرائیل در منطقه جلوگیری خواهد کرد، تصریح نمود: آلمان می‌کوشد با همکاری مقام‌های فلسطینی و اسرائیلی این واقعیت غم‌انگیز را تغییر دهد.


«اشتاین‌مایر» خواهان توقف فوری موشک‌باران نوار غزه به‌وسیله اسرائیل شد و گفت: نمی‌خواهیم که غزه عرصه موشک‌ها شود. امنیت با آرامش انسان‌ها و زندگی آرام ارزشمند است و اعتراف می‌کنم که اوضاع زندگی در خاورمیانه سخت شده است، ولی همه ما تلاش می‌کنیم از وقوع جنگی دیگر جلوگیری کنیم.


فرانک والتر اشتاین‌مایر گفت: حماس نیز باید اطمینان دهد که حملات موشکی به اسرائیل پایان می‌یابد.


طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی 26 آگوست 2014 با میانجی گری مصر به توافق بر سر آتش‌بس طولانی‌مدت دست یافتند و جنگ 51 روزه در نوار غزه پایان یافت. جنگی که منجر به شهادت 2200 فلسطینی و زخمی شدن 11 هزار نفر دیگر شد.


اشتاین‌مایر ساعتی پیش برای دیدار از غزه به این منطقه سفر کرد. وی در این سفر قرار است با زیاد ابوعمر، معاون نخست‌وزیر دولت فلسطین نیز دیدار و گفتگو کند.


اشتاین‌مایر با سفر به غزه به چندین مقام بلندپایه غربی تبدیل شد که پس از جنگ 52 روزه به این منطقه سفر کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته