دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1396 - 12:11

نتایج«علیمنصور» در استقلال زیرذره‌ بین آمار/ آرزو‌های بر باد یافته «10» دوست داشتنی‌سکو‌ها

به‌رغم انتقاد‌هایی که این روزها از عملکرد منصوریان در استقلال می‌شود اما بررسی نتایجی که وی در این تیم گرفته نشان می‌دهد که میانگین امتیاز کسب‌شده منصوریان در استقلال برای هر بازی 1/65 بوده‌است.
کد خبر : 212546

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا،علیرضا منصوریان بازیکن سال‌های نه چندان دور تیم ملی و باشگاه استقلال تهران بعد از اتمام دوران فوتبالش خیلی زود مربیگری را آغاز کرد و بعد از حضور یکساله در باشگاه پاس به عنوان سرمربی تیم ملی امید ایران انتخاب شد.


منصوریان که کارنامه خوبی در تیم ملی امید داشت به عنوان سرمربی نفت تهران انتخاب شد تا دوران شکوفایی این مربی در باشگاه نفت تهران رقم بخورد.


وی در نفت تهران موفق شد نتایج خوبی را کسب کند و در دو فصلی که در این تیم بود یک نایب قهرمانی در جام حذفی، یک مقام سومی در مسابقات لیگ و صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا با این باشگاه به دست آورد تا ثابت کند حرف‌های زیادی در دنیای مربیگری دارد.


اوج مربیگری منصوریان در نفت مصادف شده بود با بحران مربیگری در استقلال چرا که مدیران استقلال با توجه به نتایجی که پرویز مظلومی در لیگ پانزدهم گرفته بود به دنبال تغییر در کادر فنی خود بودند که از این رو باب مذاکره را با منصوریان باز کردند.


در این میان منصوریان که همیشه اعلام کرده بود که دوست دارد روزی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم محبوبش استقلال بنشیند خیلی زود با مدیران استقلال به توافق رسید.


منصوریان در ابتدای لیگ شانزدهم در هفته‌های نخست نتوانست نتایج خوبی کسب کند ولی چون منصوریان در نفت تهران هم این مشکل را داشت و در هفته‌های اول نتایج خوبی کسب نمی‌کرد این مساله باعث شد تا مدیران استقلال به او فرصت دهند.


با این حال منصوریان با کسب نتایج ضعیفش در نیم فصل اول لیگ شانزدهم تقریبا قهرمانی را به حریف سنتی‌اش پرسپولیس واگذار کرد اما در پایان لیگ توانست به کمک نتایج خوبی که در نیم فصل دوم به دست آورد به عنوان نایب قهرمانی دست یابد.


کسب این عنوان باعث شد تا منصوریان در لیگ هفدهم هم روی نیمکت استقلال بنشیند. او بر خلاف لیگ شانزدهم در فصل نقل و انتقالات دست به خرید‌های بزرگ زد. جباری، منتظری، شهباززاده، بیت سعید، داریوش شجاعیان و... از جمله بازیکنانی بودند که جذب استقلال شدند. خرید‌های اسمی استقلال باعث شد تا هواداران استقلال از منصوریان توقع قهرمانی در فصل جدید رقابت‌های لیگ داشته باشند اما با آغاز مسابقات لیگ نتایج انگونه که منصوریان و هواداران استقلال انتظارش را داشتند پیش نرفت.


در حال حاضر بعد از گذشت 6 هفته از لیگ برتر استقلال با کسب یک برد، یک تساوی و 4 شکست و کسب 4 امتیاز در مکان 15 جدول جای گرفت تا منصوریان پیش از هز زمان دیگری به درب خروج باشگاه نزدیک تر شود.


حالا همه منتظر تصمیم جدید هیات مدیره استقلال در مورد منصوریان هستند تا تکلیف این مربی در باشگاه استقلال مشخص شود.


اما با نگاهی به کارنامه مربیگری منصوریان در استقلال متوجه خواهیم شد که این مربی نتایج بدی هم در این باشگاه کسب نکرده است و بزرگترین مشکل این تیم شاید شکست‌های پشت سرهم در هفته‌های اول به خصوص در لیگ شانزدهم باشد.


منصوریان در فصل گذشته 30 بار در لیگ روی نیمکت استقلال نشست که 20 برد، 6 تساوی و 4 شکست در کارنامه او ثبت شد و از 90 امتیاز ممکن 66 امتیاز را کسب کرد و به مقام نایب قهرمانی لیگ دست یافت.


منصوریان همراه با استقلال در 6 بازی لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرد و کارنامه قابل قبولی از خودش برجاگذاشت. سه پیروزی، یک تساوی و یک شکست عملکرد منصوریان در لیگ قهرمانان آسیا بود و با این نتایج موفق شد از مرحله گروهی این رقابت ها صعود کند


اما نقطه تاریک مربیگری منصوریان در استقلال شکست 6 بر یک مقابل العین در مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بود که به نوعی شیرازه مربیگری او در استقلال را از هم پاشید و انتقادات زیادی از سوی استقلالی‌ها به منصوریان وارد شد.


منصوریان در فصل گذشته در جام حذفی هم در 4 بازی شرکت کرد که 3 پیروزی مقابل ملوان، مس کرمان و صبای قم و یک شکست مقابل نفت تهران حاصل کار او در یان رقابت‌‌ها بود.



عملکرد منصوریان در استقلال

































































بازی برد تساوی باخت گل زده گل خورده امتیاز
لیگ شانزدهم 30 20 6 4 46 14 66
لیگ هفدهم 6 1 1 4 1 6 4
جام حذفی 5 4 - 1 7 4 -
لیگ قهرمانان آسیا 8 4 2 2 12 11 11
جمع 49 29 9 11 66 35 81


با نگاهی که به کارنامه منصوریان در استقلال می‌اندازیم به این نکته خواهیم رسید که این مربی در استقلال نتایج بدی نگرفته است و تقریبا در بیش از نصف بازی‌هایش در استقلال پیروزی میدان بود.


میانگین امتیاز کسب شده منصوریان در استقلال برای هر بازی 1/65 بوده‌است که نتیجه قابل قبولی است.


اما مهمترین دلیلی که باعث ناراحتی هواداران و پیشکسوتان استقلال از منصوریان شده‌است شکست‌های پی در پی این تیم در لیگ است که این موضوع به پاشنه آشیل آبی‌هاتبدیل شده‌است.


جدا از استقلال منصوریان دوران درخشانی را در نفت تهران و تیم ملی امید پشت سرگذاشت و موفق شد کارنامه قبولی از خود به جا بگذارد.


عملکرد منصوریان در دوران مربیگری











































































تیم‌ها بازی برد تساوی باخت گل زده گل خورده امتیاز
پاس همدان 10 1 3 6 9 16 4
تیم ملی امید 17 14 1 2 36 14 43
تیم ملی ایران 1 1 - - 1 0 -
نفت تهران 77 39 20 18 112 73 137
استقلال تهران 49 29 9 11 59 31 81
مجموع 154 84 33 37 217 194 265

میانگین امتیازات کسب شده برای منصوریان در دوران مربیگری‌اش( مجموع) 1/72 است که میانگین قابل قبولی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب