دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راهکارهای یک قطعه‌ساز برای حمایت از خودروی داخلی

رئیس انجمن قطعه‌سازان اصفهان با انتقاد از شورای رقابت به دلیل اعمال سیاست‌های دستوری در قیمت‌گذاری خودرو گفت: بهتر است این شورا امکان تولید سهل و آسان خودرو را مانند واردات آن فراهم کند تا میان تولیدکننده و واردکننده رقابت شرایط یکسان ایجاد شود.
کد خبر : 21253

ابراهیم احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه وضعیت صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور بسیار بد است، گفت: ابتدای هر سال هزینه‌ تولید قطعه و خودرو در کشور به دلیل افزایش نرخ دستمزد و قیمت حامل‌های انرژی افزایش می‌یابد، اما نهادهای مسئول با اعمال سیاست‌های دستوری اجازه افزایش قیمت خودرو را نمی‌دهند.


وی افزود: در حالی که از ابتدای سال جاری هزینه تولید در کشور 25 درصد افزایش یافته، ولی رئیس شورای رقابت اعلام کرده است که افزایش قیمت خودرو به نفع تولیدکنندگان و قطعه‌سازان نیست.


احمدی با انتقاد از اعمال سیاست‌های متفاوت درباره نرخ کالاها، اظهار کرد: اگر واقعا دولت با افزایش قیمت مخالف است، چرا افزایش قیمت سوخت و میزان دستمزد را مصوب کرده است.


به گفته رئیس انجمن قطعه‌سازان اصفهان از ابتدای سال قدرت تولید خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی 25 درصد کاهش یافته است، در حالی که واردکننده خودرو و قطعه به کشور همچنان با همان تعرفه‌ها و نرخ ارز قبلی به واردات اقدام می‌کند.


احمدی پیشنهاد داد برای حل این مشکلات یا تعرفه واردات خودرو به کشور افزایش یابد یا نرخ دلار برای گران شدن واردات بیشتر شود.


وی افزود: در حالی گفته می‌شود قطعه‌سازان و خودروسازان قیمت‌های خود را افزایش ندهند که حتی کاهش نرخ تسهیلات بانکی برای کمک به تولید هم محقق نشد.


به گفته رئیس انجمن قطعه‌سازان اصفهان، با افزایش هزینه‌های تولید خودرو، هر سال نسبت به سال قبل زیان انباشته قطعه‌سازان و طلب آنها از شرکت‌های خودروساز بیشتر می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته