دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1396 - 09:43

مدال طلای المپیاد کامپیوتر کشور به فرزند عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی رسید

مدال طلای المپیاد کامپیوتر کشور در سال ۹۶ به فرزند عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر رسید.
کد خبر : 212521

به گزارش خبرنگار آنا،‌ مهرداد صابری کمرپشتی فرزند دکتر فاطمه اردستانی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر و دانش آموز سال سوم دبیرستان علامه حلی یک تهران موفق به دریافت مدال طلای المپیاد کامپیوتر کشور در سال ۹۶ شد.


المپیادهای علمی هر سال توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود و دارندگان مدال طلا علاوه بر معافیت از شرکت در کنکور سراسری و امکان ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه دلخواه خود به عضویت تیم ملی المپیاد ایران نیز در آمده و به المپیاد جهانی اعزام می شوند.


المپیاد کشوری کامپیوتر در سه مرحله و با چند هزار شرکت کننده در تهران برگزار شد که پس از پایان مرحله سوم ۴۰ نفر برتر انتخاب شدند. این ۴۰ نفر در یک دوره فشرده تابستانه که توسط وزارت آموزش و پرورش و باشگاه دانش پژوهان جوان برگزار شد شرکت کرده و در پایان دوره مدال ها مشخص شد.


۸ نفر مدال طلا گرفتند که مهرداد صابری در بین این هشت نفر هم نفر اول شد. این ۸ نفر از شرکت در کنکور سراسری معاف هستند و می توانند سال آینده بدون شرکت در کنکور در هر دانشگاه و هر رشته ای که خودشان انتخاب کنند، درس بخوانند.


مدال آوران علاوه بر این به عنوان نخبگان کشوری هم شناخته شده و به عضویت دائم بنیاد نخبگان در می آیند. ۴ نفر از این ۸ نفر به عنوان تیم ملی المپیاد کامپیوتر ایران مرداد سال ۹۷ در مسابقات جهانی المپیاد کامپیوتر که در ژاپن برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مدال طلا نخبگان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته