دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1396 - 14:56

عذر‌خواهی مجله آلمانی از رئیس‌جمهوری روسیه

سردبیر مجله آلمانی فوکوس به دلیل توهین به رئیس‌جمهوری‌ روسیه، از او پوزش خواست.
کد خبر : 212391

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، رابرت اشنایدر امروز (جمعه) در تماس با سفارت روسیه، به‌دلیل درج سخنان توهین‌آمیز درباره ولادیمیر پوتین در مجله خود ابراز تاسف کرد. وی همچنین اطمینان داد که هیات تحریره فوکوس به هیچ وجه خواهان رنجاندن رئیس‌جمهوری روسیه نبوده‌اند.


این پیام عذرخواهی در کاربری مجله فوکوس در فیسبوک منتشر شده است.


در آخرین شماره فوکوس مقاله‌ای درباره آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به چاپ رسیده بود که در آن پوتین رئیس‌جمهوری روسیه «سگ» خطاب شده بود.


دو روز پیش سفارت روسیه در آلمان از روسای مجله فوکوس عذرخواهی رسمی را به‌دلیل استفاده از اظهاراتی بسیار توهین‌آمیز در یکی از مقالات اخیر خود درباره ولادیمیر پوتین خواستار شدند.


دنیس میکرین، سخنگوی سفارت روسیه در برلین در گفت‌وگو با خبرنگار این روزنامه گفت: «اکنون فقط می‌توان امیدوار بود که اظهارات توهین‌آمیز استفاده شده مجله فوکوس نسبت به رئیس‌جمهوری روسیه، یک اشتباه زبان‌شناسی از طرف یک روزنامه نگار باشد که به‌طور اتفاقی به چاپ رسیده است.»


این دیپلمات افزود: «ما امیدوار هستیم که رابرت اشنایدر، سردبیر این مجله که فردی باتجربه است بداند که نباید از برخی خط قرمزها در زمینه روزنامه‌نگاری عبور کرد.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته