دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1394 - 15:52

تاکید اردوغان بر مجازات فاش‌کنند‌گان نوار ویدئویی کمک تسلیحاتی به مخالفان اسد

رئیس‌جمهور ترکیه بر مجازات عاملان انتشار ویدئوی مربوط به کمک تسلیحاتی این کشور به داعش تاکید کرد.
کد خبر : 21238

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان در گفت‌وگو با شبکه تی آر تی ترکیه در سخنان خود در این‌باره تصریح کرد: عاملات انتشار دهنده این ویدئو قطعا مجازات خواهند شد.


بر اساس این گزارش، روزنامه حریت اخیرا ویدئویی را منتشر کرده است که در آن تصاویری از تفتیش کامیون‌هایی در مرز ترکیه و سوریه نشان داده شده که حاکی از این است که در کامیون‌های حاوی مواد غذایی و دارویی برای سوریه، سلاح‌ کشف شده است.


این تصاویر منتشرشده به اتهامات وارد شده علیه دولت ترکیه مبنی بر ارسال سلاح برای شورشیان سوری به ویژه داعش رنگ واقعیت بخشیده است.


اردوغان در این‌باره گفت: فردی که این گزارش را به عنوان یک گزارش اختصاصی منتشر کرده است، تاوان سنگینی برای این کار خود خواهد پرداخت. من اجازه نخواهم داد وی به راحتی از این مسئله خلاص شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کامیون مذکور متعلق به سازمان امنیت ملی ترکیه بود که به مردم ترکمن در سوریه کمک ارسال می‌کرد. دادستانی هیچ محوزی برای تفتیش این کامیون‌ها نداشته‌اند. این اقدام تلاشی علیه دولت از سوی گروه فتح‌الله گولن بوده است که برای بی‌اعتبار کردن دولت انجام شده است.


خبرگزاری رویترز روز 21 می در گزارشی اعلام کرد که شاهدان و دادستانی ترکیه مدعی ارسال سلاح برای داعش از سوی دولت ترکیه شده‌اند.


روزنامه حریت نیز در گزارش خود در این‌باره اعلام کرده بود که تصاویر ویدئویی منتشرشده مربوط به تاریه 19 ژانویه 2014 میلادی بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته