دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1396 - 14:02

پاکستان، آمریکا را به حمایت از طالبان متهم کرد

وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با «آناتولی» : طالبان احتیاجی به مکان امن در پاکستان ندارد. آمریکا‌یی‌ها در 15 سال اخیر 40 درصد از خاک افغانستان را به طالبان واگذار کرده‌اند. آمریکایی‌ها برای طالبان مأمن ایجاد کردند و نه پاکستان.
کد خبر : 212032

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از آناتولی، محمد آصف، وزیر امور خارجه پاکستان که برای بازدید رسمی از ترکیه در این کشور حضور دارد در گفتگو با خبرنگار آناتولی اظهارات دونالد ترامپ، مبنی بر اینکه «پاکستان به مکان امنی برای گروه‌های تروریستی تبدیل شده است» را تکذیب کرد.


وی در این گفتگوی اختصاصی همچنین اظهار داشت:


طالبان احتیاجی به مکان امن در پاکستان ندارد. آمریکا‌یی‌ها در 15 سال اخیر 40 درصد از خاک افغانستان را به طالبان واگذار کرده‌اند. آمریکایی‌ها برای طالبان مأمن ایجاد کردند و نه پاکستان.


پس از اظهارات ترامپ، همراه با همسایگان و دوستانمان بر لزوم اطمینان‌سازی برای حصول موضع مشترک تاکید کردیم. تا این لحظه در این خصوص موفق بوده‌ایم.


در رابطه با استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان باید گفت که آمریکا‌یی‌ها 40 سال است که بر اساس منافع خودشان نقشه راه خود را بر مردم مظلوم در افغانستان تحمیل می‌کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته