ارایه کالای ارزان به مشتریان با استراتژی قیمت گذاری توسط توزیع کنندهها
به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی وزارت صنعت،سعید جارودی با اشاره به مصوبه جدید وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص چگونگی درج برچسب قیمت کالاها، گفت: در تصمیم جدید قرار نیست که برچسب قیمت حذف شود، بلکه وظیفه قیمتگذاری از تولیدکننده به آخرین حلقه متصل به مصرف کننده یعنی خردهفروش واگذار میشود و در واقع مجری درج قیمت تغییر میکند.
وی شیوه قیمتگذاری قبلی را سبب تخلف برخی فروشندگان و تولیدکنندگان دانست و افزود: درج قیمت غیرواقعی کالاها توسط برخی تولید کنندگان سبب ارایه تخفیف غیرواقعی توسط فروشندگان و به دنبال آن منت گذاشتن روی مصرف کننده خواهد شد که واقعی شدن قیمت کالا از مهمترین مزایای واگذاری کار قیمتگذاری به آخرین شبکه توزیع است.
دبیر انجمن صنعت پخش ایران با تأکید بر این موضوع که اجرای قیمتگذاری کالاها توسط توزیع کنندهها سبب ایجاد فضای رقابتی در خرده فروشیها می شود، گفت: این اتفاق خوشایند در تمام کشورهای صنعتی دنیا نیز در حال انجام است و نتیجه ملموس آن ارزانتر شدن قیمت کالاها است.
انتهای پیام/