دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1396 - 11:13
والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان – ژاپن

آمریکا مقابل والیبال ایران زانو زد/ بازگشت رویایی شاگردان ایگور

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در جام قهرمانان بزرگ موفق به شکست تیم آمریکا شد.
کد خبر : 211929

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در دومین روز مسابقات جام قهرمانان بزرگ قاره ها از ساعت 11:10 دقیقه دیدار دو تیم ملی والیبال آمریکا و ایران آغاز شد.تیم ایران با ترکیب میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، امیر غفور و مهدی مرندی آغاز کرد.


تیم ایران در ست اول دیدار خود مقابا آمریکا عملکرد چشم گیری نداشت به طوری که شاگردان ایگور ست اول را با امتیاز 25 بر 20 واگذار کردند.


تیم ایران در دومین ست به شدت ضعیف کار کرد. ملی پوشان ایران برخلاف بازی روز گذشته که مقابال ایتالیا با انرژی و قدرت بازی می کردند در این ست خیلی ضعیف ظاهر شدند و مانند ست اول مغلوب بلندقامتان آمریکایی شدند. فاصله امتیازی ملی‌پوشان با تیم آمریکا در این ست زیاد بود و در نهایت شاگردان ایگور این ست را هم با نتیجه 25 بر 17 واگذار کردند.


در ست سوم بلندقامتان ایران بهتر از دو ست قبلی ظاهر شدند و در حمله عملکرد بهتری داشتند. شاگردان کولاکوویچ توانستند این ست را با نتیجه 27 بر 25 به سود خود به پایان برساند.


در ست چهارم موتور شاگردان ایگور روشن شد و موفق شدند با نتیجه 25 بر 21 حریف خود را شکست دهند تا کار به ست پنجم کشیده شود.


در ست پنجم نیز شاگردان کولاکوویچ موفق شدند با نتیجه 15 بر 12 حریف قدرتمند خود را شکست دهند تا در نهایت این بازی با نتیجه سه بر دو به سود تیم ایران به پایان رسید.


این مسابقه چهاردهمین جدال تیم های ایران و آمریکا در طول تاریخ بود که به سود شاگردان کولاکوویچ به پایان رسید تا ایران پنجمین برد خود را به دست آورند.


تیم های ملی ایران و آمریکا نخستین بار ۴۷ سال پیش در مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۷۰ در گروهی که برای تعیین رتبه های ۱۷ تا ۲۴ تشکیل شده بود به مصاف هم رفتند. آن بازی را آمریکا سه بر دو به سود خود رقم زد، این تیم در نهایت هجدهم شد و ایران بیست و یکم.


اولین پیروزی تاریخ والیبال ایران مقابل آمریکا در مسابقات جام قهرمانان بزرگ جهان سال ۲۰۱۳ به دست آمد. آخرین پیروزی های ایران برابر آمریکا نیز دو برد سه بر صفر در لیگ جهانی ۲۰۱۵ در تهران بود.


تیم های شرکت کننده در جام قهرمانان بزرگ جهان فردا (پنج شنبه) استراحت دارند و این رقابت ها از روز جمعه در شهر اوکاسا پیگیری خواهد شد که تیم ملی والیبال ایران به مصاف برزیل قهرمان المپیک می رود.


در نخستین دیدار امروز این رقابت ها ایتالیا سه بر دو برزیل را شکست داد و تیم های ژاپن و فرانسه نیز در دیدار سوم و پایانی روز دوم به مصاف یکدیگر می روند.






انتهای پیام/

برچسب ها: امریکا والیبال
ارسال نظر
قالیشویی ادیب