دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1396 - 11:07

آغاز هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد

هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر «مبارزه برای صلح و یک زندگی مناسب برای همه مردم بر روی یک سیاره پایدار» آغاز شد.
کد خبر : 211926

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد گزارش کرد: «میروسلاو لایچاک، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نخستین سخنرانی خود گفت سازمان ملل متحد برای مردم ایجاد شده است. مردمی که به سازمان ملل متحد نیاز دارند اکثرشان در این نشست حضور ندارند. آن‌ها در مذاکرات مربوط به راه حل‌ها شرکت ندارند. آن‌ها در رویدادهای مهم شرکت نمی‌کنند. این یکی از وظایف مجمع عمومی است تا مطمئن شود صدای آن‌ها به گوش همگان می‌رسد.»


پیش از آغاز هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل لایچاک درباره امیدهایش برای یک سال دوره تصدی‌اش صحبت کرد و گفت: «جلوگیری از درگیری و مهاجرت در راس برنامه‌ام قرار دارد.»


در همین حال آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی در مراسم افتتاحیه هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر اهمیت تمرکز بر مردم در اقدامات سازمان ملل متحد تاکید کرده و به اصلاحات پیشنهادی برای تاثیرگذارتر کردن این سازمان اشاره کرد.


وی گفت: «مردم سراسر جهان خواستار تغییر هستند و از دولت‌ها و نهادها می‌خواهند تا این تغییرات را اعمال کنند. همه ما موافقیم که سازمان ملل متحد باید اقدامات بیشتری برای اتخاذ و اعمال تغییرات انجام دهد. این هدف پیشنهادهای اصلاحی است که مجمع عمومی سال جاری به آن رسیدگی خواهد کرد.»


گوترش افزود: «یکی از تغییرات مهم در داخل و خارج از سازمان ملل متحد باید قدرت دادن به زنان و دختران سراسر جهان باشد و نقشه راه من نیز رسیدن به برابری جنسیتی است.»


منبع: ایسنا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته