دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با بازی وحید رهبانی

اجرای «بازی یالتا» در تورنتو

لوون هفتوان نمایش «بازی یالتا» را با بازی وحید رهبانی در تورنتو به روی صحنه می‌برد.
کد خبر : 211862

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی اثر، نمایش «بازی یالتا» نوشته برایان فریل نویسنده شناخته شده ایرلندی، وام گرفته از داستان «بانو و سگ ملوس» از نویسنده نامی روسیه، آنتوان چخوف است.


لوون هفتوان، بازیگر فیلم‌هایی چون: «پرویز»، «لرزاننده چربی»، «دراکولا»، «کوپال»، «یک دزدی عاشقانه» و... این روزها در تورنتو به سر می‌برد و مشغول کارگردانی نمایش «بازی یالتا» به زبان فارسی و با بازی وحید رهبانی، هلیا ایمانی و خشایار باورصاد است.


هفتوان نمایش «بازی یالتا» را پیش از این در کانادا به زبان انگلیسی و در فضای باز محله «دیستیلری» تورنتو اجرا کرده بود که در حین اجرا تماشاگران به دنبال بازیگران در کوچه، خیابان و کافه‌های قدیمی شهر در حال حرکت بودند. او همچنین این نمایش را سال گذشته در بهار و زمستان 1395 در تهران به روی صحنه برده است.



این بازیگر و کارگردان نام آشنای ایرانی، فوق لیسانس خود را در رشته کارگردانی تئاتر از آکادمی هنرهای نمایشی روسیه دریافت کرد. در سال ۱۳۷۴ به کانادا مهاجرت کرد و با تأسیس کمپانی تولیدات هنری «له­مز» و گروه تئاتری «ریرا» در شهر تورنتو تا به امروز نمایشنامه‌های متعددی را کارگردانی و اجرا کرده که از جمله آنها می‌توان به: «آهای کی اونجاست؟» (ویلیام سارویان)، «عاشق» (هارولد پینتر)، «دارم خواب می‌بینم. نمی‌بینم ؟» (لوئیجی پیراندلو)، «مرغ دریایی» (آنتوان چخوف)، «شاید رؤیا» (لوئیجی پیراندلو) و «یکشنبه» (هارچ تارونیان) اشاره کرد.


نمایش «بازی یالتا» کاری از گروه «له­مز» روز جمعه 24 شهریورماه (15 سپتامبر 2017) روی صحنه خواهد رفت.


عکس‌: پویان طباطبایی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته