دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1396 - 17:04

اظهارات ضد ایرانی نتانیاهو در آرژانتین

نخست‌وزیر اسرائیل که در تور آمریکای لاتین خود به‌سر می‌برد، در آرژانتین گفت اسرائیل به اقدام قاطع خود برای مقابله با «اقدامات تروریستی» ایران و به طور کلی تروریسم، همراه با شرکای خود در آمریکای لاتین و آمریکای شمالی ادامه می‌دهد.
کد خبر : 211775

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه رای‌الیوم، بنیامین نتانیاهو مدعی شد ایران همچنان به اقدامات خود در ارسال سلاح به تروریست‌های سراسر جهان ادامه می‌دهد و اسرائیل مصمم است تهران را از ایجاد پایگاه در نزدیکی مرزهایش بازدارد.


روزنامه یدیعوت آحارونت، چاپ اسرائیل نوشت: «نخست‌وزیر اسرائیل بلافاصله پس از رسیدن به شهر بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین به دیدار نمایندگان جامعه یهودیان این کشور رفت که ارزیابی می‌شود تعدادشان 300 هزار نفر باشد. این دیدار با تدابیر شدید امنیتی و برخی ممنوعیت‌ها برای پوشش رسانه‌ای همراه شد.»


خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «نتانیاهو همچنین در مراسم یادبود قربانیان بمب‌گذاری در سفارت اسرائیل در سال 1992 و بمب‌گذاری در مرکز یهودیان در سال 1994 میلادی شرکت کرد.»
در حمله به سفارت اسرائیل 29 نفر کشته و بیش از 220 نفر دیگر زخمی شدند. در انفجار مرکز یهودیان نیز 85 نفر کشته و 300 نفر زخمی شدند. اسرائیل بارها مدعی شده ایران در این انفجار دست داشته است، ادعایی که بارها به صراحت از جانب جمهوری اسلامی ایران رد شده است.
وی در ادامه ادعای خود افزود: «اسرائیل به اقدام قاطع خود برای مقابله با اقدامات تروریستی ایران و به طور کلی تروریسم همراه با شرکای خود در آمریکای لاتین و آمریکای شمالی ادامه می‌دهد.»
آرژانتین، ایستگاه نخست نتانیاهو در سفرش به چند کشور آمریکای لاتین است. نخست‌وزیر اسرائیل در حالی به اسن سفر رفته است که در داخل این رژیم با اتهام فساد مواجه شده است.


نتانیاهو روز چهارشنبه به کلمبیا و سپس به مکزیک می‌رود. او قرار است روز جمعه راهی نیویورک شود تا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته