دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1396 - 16:20

سرپرست وزارت نیرو: ایران توان بازسازی و ساخت نیروگاه های سوریه را دارد

سرپرست وزارت نیرو در نشست با وزیر برق سوریه گفت: ایران به واسطه امکاناتی که در صنعت آب و برق در اختیار دارد می‌تواند نقشی بسیار مهم و موثر در بازسازی سوریه و بازگرداندن نور و روشنایی به خانه‌های مردم مسلمان سوری داشته باشد.
کد خبر : 211760

به‌گزارش گروه اقتصادی آنا، «ستار محمودی» امروز در دیدار با «زهیر خربوطلی» در تهران افزود: ایران برای آموزش نیروی انسانی متخصص سوریه در صنعت آب و برق از قابلیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که می‌تواند در تسریع روند بازسازی سازی سوریه به دست متخصصان سوری بسیار موثر باشد.
وی ادامه داد: ظرفیت‌های ایران و شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های تولید، توزیع و انتقال برق و تجهیزات نیروگاهی در منطقه بی‌نظیر است و بسیاری از تولیدات ما در این زمینه‌ها قابلیت رقابت با برندهای معتبر جهانی را دارد.
محمودی یادآوری کرد: در این نشست توافقنامه‌هایی در زمینه بازسازی و تعمیر تجهیزات نیروگاهی و البته تولید چند نیروگاه در سوریه امضا شد که می‌تواند به بازگشت سریع سوریه به شرایط عادی کمک کند.
پیام وزارت نیرو جمهوری اسلامی ایران بازگرداندن روشنایی و نور به خانه‌های مردم است؛ در حالی که بسیاری از تروریست‌ها و حامیانشان در چند سال گذشته پیامی جز تاریکی و وحشت برای مردم سوریه نداشته‌اند.
وی تاکید کرد ایران در سخت‌ترین شرایط کنار مردم سوریه باقی ماند و در دوران پسابحران و بازسازی نیز مردم سوریه را تنها نمی گذارد.
ایران و سوریه همواره در کنار روابط عمیق سیاسی،در زمینه اقتصادی نیز روابط گسترده ای دارند؛ این روابط فقط به تجارت کالا خلاصه نمی شود و صادرات خدمات فنی مهندسی (از جمله احداث نیروگاه) را نیز دربرمی گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته