دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کاهش 64 درصدی صادرات ایران به عراق

مدیر امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران از کاهش 64 درصدی صادرات ایران به عراق در دو ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر : 21175

مجید قربانی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا افزود: ایران تا پایان ماه اردیبهشت ماه سال جاری 354 میلیون و 830 هزار و 769 دلار کالای غیر نفتی به عراق صادر کرده است.


وی افزود: طی این مدت عمده کالاهای صادراتی ایران به عراق شامل اقلام خوراکی، دام زنده، محصولات نباتی، معدنی و شیمیایی بوده است.


قربانی با اشاره به اینکه افزایش مقطعی تعرفه‌های واردات عراق، علت اصلی پایین آمدن میزان صادرات ایران به این کشور بوده است، اظهار کرد: به تازگی تعرفه‌های واردات به نرخ های قبلی بازگشته و پیش بینی می‌شود دوباره صادرات ایران به این کشور روند صعودی بگیرد.


وی ادامه داد: عمده محصولات صادراتی ایران شامل محصولات صنایع غذایی و نو‌شابه‌ها به ارزش 37 میلیون و 742 هزار دلار، محصولات معدنی به ارزش 46 میلیون و 153 هزار دلار و محصولات شیمیایی به ارزش 33 میلیون و 911 هزار دلار بوده است.


مسئول تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در سال گذشته ایران نزدیک به 60 میلیون دلار واردات از عراق داشت، تصریح کرد: در دو ماهه نخست سال جاری میزان واردات ایران از عراق به 3 میلیون دلار رسید که نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.


وی افزود: ایران همانند سال گذشته از عراق آهن قراضه و باطری مستعمل وارد کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته