دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1396 - 15:26
نقوی حسینی در گفت‌وگو با آنا:

کشورهای مدعی اسلام چرا در برابر جنایات میانمار سکوت کرده‌اند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جای تعجب است که سازمان همکاری اسلامی، بین‌المجالس اسلامی، کشورهای اسلامی، کسانی‌که خود را خادم الحرمین می‌دانند، در برابر کشتار مسلمانان میانمار هیچ کاری نمی‌کنند؟.
کد خبر : 211726

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا در واکنش به جنایات دولت و ارتش میانمار در کشتار مسلمانان بی‌دفاع این کشور اظهار کرد: قتل عام بی‌رحمانه و نسل‌کشی مسلمانان میانمار که در مقابل چشمان مدعیان حقوق بشر و صلح و آزادی اتفاق می‌افتد، جنایت فراموش نشدنی و لکه نگینی در تاریخ است.


نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جای تعجب و تأسف است که نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل، شورای امنیت، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که برای یک قاچاقچی بیانیه صادر می‌کنند و فریاد می‌زنند چرا در برابر این جنایات عظیم سکوت کرده‌اند و حتی نمی‌گذارند رسانه‌های مختلف هم به این موضوع بپردازند.


وی تصریح کرد: اگر این نهادهای بین‌المللی تحت تاثیر کشورهای سلطه‌گر هستند سوال اینجاست که سازمان همکاری اسلامی، بین‌المجالس اسلامی، کشورهای اسلامی و کسانی‌که خود را خادم الحرمین می‌دانند و کشورهایی که مدعی اسلام و از اهل سنت هستند و به با این بهانه برادرکشی می‌کنند، چرا برای مسلمانان میانمار که از برادران اهل سنت هستند، هیچ کاری نمی‌کنند؟.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: کمیسیون امنیت مجلس در واکنش به این جنایات هفته گذشته بیانیه‌ای صادر و جنایت نسل‌کشی مسلمانان در میانمار را محکوم کرد و خواستار وارد میدان شدن کشورهای اسلامی شد.


نقوی حسینی گفت: با توجه به تعطیلی مجلس شورای اسلامی ساعت 10 صبح فردا جلسه فوق‌العاده این کمیسیون با دعوت از معاون وزیر امور خارجه و مسئولان مربوط برگزار می‌شود تا پیروی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ورود و اقدام عملی در برابر جنایات دولت میانمار، اقدامات عملی که می‌تواند از سوی جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای اسلامی صورت بگیرد بررسی کنیم تا به جمع‌بندی برسیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته