دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1394 - 13:03

آمار تکان‌دهنده درباره استفاده پلیس آمریکا از سلاح‌ علیه افراد غیرمسلح

روزنامه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که تعداد افرادی که در آمریکا هدف تیراندازی پلیس قرار می‌گیرند، بسیار بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است.
کد خبر : 21171

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از واشنگتن‌پست، بر اساس اطلاعاتی که این روزنامه جمع‌آوری کرده در طی پنج ماه اول سال جاری میلادی دست کم ۳۸۵ نفر در تیراندازی پلیس کشته شده‌اند.


بنا بر این آمار، در ماه‌های گذشته بیش از دو نفر در روز در تیراندازی پلیس کشته شده‌اند که این میزان، دو برابر نرخ اعلام‌شده در آمارهای رسمی طی یک دهه گذشته است.


این گزارش نشان می‌دهد که در میان کسانی که در پنج ماه گذشته توسط پلیس کشته شده‌اند، حدود ۸۰ درصد مسلح به سلاح گرم یا سرد بوده‌اند، اما ۴۹ نفر از قربانیان غیرمسلح بوده‌اند. این در حالی است که پلیس آمریکا در صورتی مجاز به استفاده از سلاح مرگبار است که جان خود یا دیگران را در خطر ببیند.


در بخش دیگری از این گزارش آمده است: از ۳۸۵ مورد تیراندازی منجر به مرگ در سال ۲۰۱۵ تنها سه مورد به اعلام اتهام علیه افسران پلیس منجر شده است. در عین حال شمار سیاهپوستانی که در تیراندازی پلیس کشته می‌شوند به ویژه درمیان قربانیان غیر مسلح نسبت به بقیه کسانی که هدف قرار می‌گیرند، بسیار بالاتر است.


در ماه‌های اخیر کشته شدن چند سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا و تبرئه آنان از سوی دادگاه، به بروز اعتراضات گسترده مردمی در این کشور انجامید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته