دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1396 - 12:20
وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

نبود فضای ورزشی مناسب در مدارس

وزیر آموزش و پرورش با توجه به نبود فضای مناسب برای ساعت تربیت بدنی دانش آموزان، تصریح کرد: متاسفانه نبود فضای مناسب در مدارس برای فعالیت ورزشی دانش آموزان موجب گلایه‌مندی مدیران شده است.
کد خبر : 211624

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه در نشست خبری ستاد عالی فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزی، عنوان کرد:‌ توسعه تربیت بدنی و ورزش عمومی در آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی دارد. ما باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌هایی که در متن قانون برنامه ششم و بودجه سال 97-96 وجود دارد ظرفیت‌های خود را برای افزایش فعالیت ورزشی در دانش‌آموزان توسعه بدهیم.


وی با بیان اینکه آموزش نیروهای انسانی را در بخش تربیت بدنی را باید افزایش دهیم، افزود: پرداختن به تربیت بدنی در مدرسه برای ما یکی از اولویت‌های جدی است، چرا که یکی از آثار بسیار مهم و البته تبعی تربیت بدنی شادی، نشاط و سرزندگی در جامعه دانش‌آموزی است که علاوه‌بر سلامت جسمی می‌تواند شادابی، سرزندگی و روحیه انقلابی را در دانش‌آموزان تقویت کند.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: من بسیار امیدوار هستم با پشتیبانی که امروز خصوصا در جامعه ورزشی کشور از افزایش فعالیت دانش آموزان وجود دارد در این مسیر گام‌های جدی را برداریم.


بطحائی با توجه به اولویت مدیران مدرسه و توجه آنها به فعالیت‌های بدنی و زنگ ورزش، گفت:‌ مدیران مدارس با کمبود امکانات مواجه هستند ما در مدارس امکانات ورزشی بسیار محدودی داریم و مهم‌تر از آن فضایی است که باید برای این موضوع اختصاص داده شود. معمولا برگزاری ساعت تربیت بدنی در مدارس موجب ایجاد مزاحمت برای سایر کلاس‌ها می‌شود. یکی از نگرانی‌هایی که مدیران مدارس ما همیشه از آن گلایه‌مند هستند، نبود فضای ورزشی مناسب است اما از طرفی باید در نظر داشته باشیم که امکانات ما همین است و نمی‌توانیم مانع توسعه تربیت بدنی شویم.


وی افزود: ما باید به موازات توسعه امکانات و ظرفیت‌های تربیت بدنی در مدارس تلاش کنیم از مقدورات خود حداکثر استفاده را داشته باشیم. یکی از خواسته‌های من در سال جاری از معاونت تربیت بدنی ارزیابی مدیران مدارس برای اهتمام در این موضوع است. یعنی با اولویتی که این موضوع برای وزارت آموزش و پرورش دارد آن دسته از مدیرانی که علی‌رغم محدودیت‌ها اهتمام بیشتری به افزایش تربیت بدنی و فعالیت دانش آموزان دارند در ارزشیابی‌ها امتیازات بیشتری کسب کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته