دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1396 - 11:49
وزیر آموزش و پرورش:

شادابی و نشاط در مدارس کشور کمرنگ شده است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سرزندگی، شادابی و نشاط در مدارس کشور کمرنگ شده است، گفت: ما باید با توجه به فعالیت‌های تربیت‌بدنی و ورزش، شادابی و نشاط را به مدارس بازگردانیم.
کد خبر : 211612

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری ستاد عالی فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان، عنوان کرد: هیچ کشوری به توسعه‌یافتگی پایدار بدون توجه به وزارت آموزش و پرورش نمی‌رسد و این مساله اصلاح‌طلب و اصولگرا، چپ‌ و راست و غیره نمی‌شناسد. اگر وزارت آموزش و پرورش به سطح قابل‌توجهی از توسعه‌یافتگی دست پیدا نکند، نمی‌توان در آینده انتظار جامعه توسعه‌یافته را داشت.


وی افزود: صاحبنظران حوزه توسعه نیز عنوان کردند که با تجزیه و تحلیل مدارس می‌توان مختصات جامعه فردا را ترسیم کرد؛ به گونه‌ای که پیش‌بینی جامعه فردا نیازی به تحقیق‌های میدانی ندارد، بلکه با نگاهی به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش و دانش‌آموزان می‌توان آینده را به خوبی پیش‌بینی کرد.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حوزه آموزش عمومی، مدرسه کانون اصلی برنامه‌های آموزشی و پرورشی باید باشد، اما متاسفانه در سنوات گذشته به خصوص بعد از انقلاب نهادهایی به صورت موازی در کنار مدرسه ایجاد شدند و نقش مدرسه را در یاددهی و یادگیری کاهش دادند که خوشبختانه طی 4 سال گذشته با حضور دکتر حمیدی در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت تاحدودی نقش مدارس در حوزه یاددهی و یادگیری پررنگ‌تر شده است.


بطحایی خاطرنشان کرد: از زمانی که مدرسه را کانون فرعی یاددهی و یادگیری تالیف کردیم و نهادهای موازی را تشکیل دادیم، متاسفانه علاوه بر کاهش بهره‌وری از منابع، از اهداف اصلی‌مان در حوزه تعلیم و تربیت نیز فاصله گرفتیم که این مساله نیاز به اهتمام ویژه دارد.


وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدرسه کانون و محور اصلی تغییر و تحولات است، بیان کرد: باید امکانات و تجهیزاتی را در خدمت مدارس قرار دهیم تا پشتیبان فعالیت آنها باشد که این مساله را بنده در برنامه‌های خود در مجلس نیز تاکید کردم. البته باید توجه داشت افزایش فعالیت در مدرسه تنها در فعالیت بدنی و فیزیکی نیست، بلکه باید تحولی در تمام برنامه‌های آموزشی و پرورشی ایجاد شود.


وی با تاکید بر اینکه شادابی و نشاط در بین دانش‌آموزان کاهش پیدا کرده است، گفت: متاسفانه در زندگی شادابی و نشاط در دانش‌آموزان بسیار کمرنگ شده است. یکی از عواملی که می‌تواند این ضعف بزرگ را تقویت کند، توجه به تربیت‌بدنی و ورزش است.


بطحایی افزود: متاسفانه امکانات و تجهیزات ورزشی در مدارس ما بسیار کم است و ضروری است که این نیازها برطرف شود.


وی خطاب به معاون تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: معاونت تربیت‌بدنی باید در ابتدای سال تحصیلی 96-97 شاخص‌های کمی و کیفی ارتقای برنامه‌های آموزشی و پرورشی را تبیین کند که با وجود همکاری‌های فدراسیون‌ها و نهادهای ورزشی مسیرها برای تعیین این شاخص‌ها هموار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته