دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1396 - 11:37
والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان

نائب قهرمان المپیک حریف ایران نشد/ درخشش مردان آریایی در سرزمین آفتاب تابان

تیم‌ملی والیبال ایران موفق شد در نخستین دیدارش در رقابت های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان با نتیجه سه بر دو ایتالیا را شکست دهد.
کد خبر : 211608

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در مسابقات جام قهرمانان بزرگ قاره‌ها ار ساعت 11:10 دقیقه به مصاف تیم ایتالیا رفت.


تیم ایران با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، فرهاد قائمی ،میلاد عبادی پور، سامان فائزی، مهدی مرندی ، مصطفی حیدری به میدان رفت که در ست اول بلندقامتان ایران مقابل ایتالیا با نتیجه 25 بر 19 پیروز میدان شدند.


در ست دوم دو تیم ایران و ایتالیا پا به پای هم بازی کردند و اختلاف امتیاز هر دو تیم با فاصله کمی از هم پیش رفت، اما در نهایت تلاش بلندقامتان ایران نتیجه نداد و ایتالیا این ست را از آن خود کرد. آبی پوشان ایتالیایی با نتیجه 25 بر 23 در این ست پیروز میدان شدند.


در ست سوم هر دو تیم با قدرت به میدان آمدند و بازی با فاصله امتیاز خیلی کم پیش رفت. در میانه های بازی تیم ایران از حریفش عقب افتاد و امتیاز بازی به ۱۸ بر ۱۶ به سود ایتالیا بود که کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کرد.


اما در نهایت زور بلندقامتان ایتالیا در این ست به ایران نرسید و شاگردان کولاکوویچ برای جبران ست دوم جانانه جنگیدند تا در نهایت تیم ایران با امتیاز 28 بر 26 پیروز این ست شدند.


ست نفس گیر چهارم با پیروزی ایتالیا به پایان رسید، شاگردان کولاکوویچ در این ست نفش گیر با نتیجه 31 بر 29 نتیجه را واگذار کردند تا کار به ست پنجم کشیده شود.


در ست پنجم ایران با قدرت به میدان آمد تا کار را در این ست تمام کند و در اولین گام در مسابقات جام بزرگان قاره ها پیروز میدان شود. شاگردان کولاکوویچ از همان ابتدای ست پنجم با قدرت بازی کردند و فاصله امتیاز خود را با ایتالیا افزایش دادند. در امتیاز 14 بر 11 بود که سرمربی ایتالیا وقت استراحت گرفت اما کارساز نشد و در نهایت شاگردان ایگور با امتیاز ۱۵ بر ۱۱ برنده این ست شده و در نهایت با حساب ۳ بر ۲ این دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشتند.


تیم ایران در دوره قبلی جام بزرگ قهرمانان جهان در سال ۲۰۱۳ هم موفق شده بود سه بر دو ایتالیا را شکست دهد اما در چهار تقابل قبلی برابر لاجوردی پوشان مغلوب شده بود.
ایتالیا با یک مدال طلا و دو مدال برنز سومین تیم پرافتخار جام بزرگ قهرمانان جهان به حساب می آید.


تیم ملی ایران در دومین بازی خود در این رقابت‌ها فردا از ساعت 11:10 دقیقیه به وقت ایران به مصاف تیم ملی آمریکا می‌رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته