دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 11:30

اختلاف در ائتلاف ضد داعش/امارات حملاتش را از سر گرفت

دولت امارات که شرکت در عملیات هوایی علیه گروه داعش را متوقف کرده است، با نیروهای ائتلاف اختلافاتی دارد. رهبران امارات علاوه بر کمبود امکانات برای نجات خلبان‌ها، مسلح نبودن قبایل سنی عراق را اشتباهی بزرگ می‌دانند.
کد خبر : 2116

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «الاتحاد» که وابسته به ارگان دولتی ابوظبی است، می‌نویسد: یکی از دلایل توقف عملیات هوایی نیروهایی اماراتی، فقدان پشتیبانی لازم و مؤثر از همه خلبان‌هایی است که علیه داعش می‌جنگند.


این روزنامه می‌افزاید: موضوع فقط این نیست. مهم‌ترین نارضایتی امارات از نیروهای ائتلاف این است که به وعده‌ها‌یشان درباره حمایت از سنی‌های استان «الانبار» عراق عمل نکردند و آموزش و تسلیح آن‌ها برای جنگیدن علیه داعش را بر عهده نگرفتند.
دو روز پیش از انتشار این مطلب در روزنامه اماراتی، مسئولان آمریکایی فاش کردند که امارات از روزی که «معاذ کساسبه» خلبان اردنی به چنگ داعش افتاد، شرکت در عملیات هوایی را متوقف کردند. پس از آن، سرنوشت «کساسبه» که به وسیله داعش سوزانده شد، نگرانی زیادی را برای همه خلبان‌های حاضر در عملیات هوایی ایجاد کرد.


روز گذشته مقام‌های نظامی آمریکایی‌ اعلام کردند که گروه‌های تخصصی جست‌وجو و کمک به خلبان‌ها را در شمال عراق مستقر کرده‌اند. این گروه‌ها پیشتر در کویت بودند. باوجود این، اماراتی‌ها مایلند که به ویژه هواپیماهای OSPRAY برای عملیات نجات استفاده شوند ولی آمریکایی‌ها هنوز این تقاضا را نپذیرفته‌اند.


هواپیمای OSPRAY ترکیبی از هواپیما و بالگرد است.



امارات حملات هوایی خود علیه داعش را از سر می‌گیرد


تنها پس از گذشت چند روز از عقب‌نشینی امارات از ائتلاف بین‌المللی علیه داعش اعلام شد ابوظبی بار دیگر حملات هوایی خود علیه این گروهک را از سر خواهد گرفت.


یک مقام بلندپایه آمریکایی جمعه (دیروز) اعلام کرد امارات متحده عربی حملات هوایی خود (در قالب ائتلاف بین‌المللی) علیه داعش در سوریه و عراق را در خلال چند روز آینده از سر می‌گیرد.


این تصمیم پس از نشست دیروز «جان کری» با مقامات کشورهای خلیج فارس از جمله کویت، امارات، بحرین، قطر، عربستان و عُمان در مونیخ آلمان اعلام شد.


پس از آنکه داعش هفته گذشته اعلام کرد «معاذ کساسبه» خلبان اردنی را زنده زنده آتش زده است، امارات از ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به خاطر سلامت خلبانانش عقب کشید.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب