دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با چاپ و ارائه از سوی عضو هیئت علمی واحد زرند

«زیست شناسی در تربیت بدنی» روانه بازار کتاب شد

عضو هیئت علمی گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی زرند نخستین اثر خود را با عنوان زیست شناسی در تربیت بدنی به بازار کتاب عرضه کرد.
کد خبر : 21159

مجتبی مولایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: کتاب زیست شناسی در تربیت بدنی از سوی نشر ورزش در قطع وزیری با شمارگان 100 نسخه به منظور استفاده دانشجویان رشته تربیت بدنی به بازار کتب علمی و دانشگاهی ارائه شد تا در صورت استقبال دانشجویان و همکاران هیئت علمی و جمع بندی نظرات نسبت به رفع ابهامات و مشکلات احتمالی اقدام کنیم.


وی در بخشی از این کتاب مواردی همچون زیست شناسی در تربیت بدنی را اینگونه تعریف می کند: زیست شناسی یا بیولوژی دانشی است که ویژگی های موجودات زنده را بررسی می کند. تعریف حیات مشکلی است در حالی که ذکر این نکته که انسان موجودی زنده و سنگ ماده ای بی جان است، به نظر بدیهی می رسد. به همین دلیل در زیست شناسی از زندگی تعریف دقیقی نشده است و معمولا به جای تعریف زندگی از اختصاصات موجودات زنده گفتگو می شود اگر این علم را به طور وسیع در نظر بگیریم شامل جمیع دانش های مربوط به پدیده‌های زیستی مانند آناتومی فیزیولوژی و بسیاری علوم دیگر می شود موجودات زنده تقریبا در همه نواحی کره زمین دیده می شوند و به سختی می توان منطقه ای یافت که بکلی فاقد موجود زنده باشد.


این عضو هیئت علمی معتقد است: زیست شناسی مانند سایر علوم پیوسته در تغییر و تحول است بعضی از مسائل زیست شناسی مانند منشا حیات و چگونگی تکامل از دیرباز مورد علاقه و توجه دانشمندان و متفکران بوده است و پیشرفتهای جدیدی که در چند دهه اخیر در شناسایی پدیدهای زیستی حاصل شده نیز مسائل تازه و جالبی مانند مهندسی ژنتیک پیوند اندام ها مسائل مرتبط به محیط زیست و نظایر آنها را مطرح کرده است .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته