دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد:

شناسایی 327 هزار کودک بازمانده از تحصیل در تهران/ کمپین «قلب مهربان» برای کمک به تحصیل کودکان

رئیس سازمان بهزیستی کشور با دعوت از مردم برای پیوستن به کمپین «قلب مهربان» گفت: در سه ماه نخست امسال 327 هزار کودک بازمانده از تحصیل در تهران شناسایی شد.
کد خبر : 211584

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری رونمایی از کمپین قلب مهربان در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته حدود 25 هزار کودک به دلیل نداشتن سرپرست مناسب و یا کودکان بی‌سرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند که بخشی مهمی از این افراد در سن تحصیل و نیازمند یاری به منظور تهیه لوازم‌التحریر و پوشاک مدرسه هستند.


وی ادامه داد: متاسفانه در هر کشور و سیستمی برخی از افراد به دلیل عدم برخورداری از فرصت‌های برابر نیازمند کمک‌رسانی و حمایت سازمان‌های دیگر هستند به طوری که بخشی از جامعه هدف سازمان بهزسیتی را معلولان، افراد بدسرپرست و بی‌سرپرست تشکیل می‌دهند که بهزیستی متولی بحث‌های تخصصی و حمایتی از این جامعه هدف است.


وی اضافه کرد: ساعتی قبل جلسه‌ای با محمدعلی نجفی شهردار تهران داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های سازمان بهزیستی و شهرداری تهران در راستای حمایت از کودکان کار و خیابان استفاده کنیم زیرا بر اساس آمار در سه ماه نخست امسال در شهر تهران حدود 327 هزار کودک بازمانده از تحصیل در بین کودکان کار و خیابان شناسایی شدند که باید آنان به تحصیل بازگشته و حمایت‌های لازم از آنان صورت گیرد.


وی یادآور شد: متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مسائل و مشکلات مالی انگیزه‌ای برای ثبت‌نام کودکان‌شان در مدرسه ندارند و به همین دلیل امکان ادامه تحصیل از کودکان برخی خانواده‌های نیازمند سلب می‌شود.


وی تاکید کرد: کمپین قلب مهربان می‌تواند خیر جمعی را در جامعه گسترش داده و از بروز سواستفاده‌های مالی برخی افراد سودجو از کودکان کار جلوگیری کند.


رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بر اساس آمار غیر رسمی هم اکنون 400 هزار نفر کودک بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که حدود 17 هزار نفر از آنان در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شدند.


وی تاکید کرد: باید با اعتمادسازی شهروندان مشارکت آنان را در کمپین قلب مهربان فراهم کنیم تا بدانند کمک‌های نقدی آنان بر اساس چه اولویت‌هایی و در کدام مناطق هزینه می‌شود. بر این اساس سایر شهروندان نیز ترغیب و تشویق به مشارکت در چنین کمپین‌هایی می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب