دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1396 - 10:52
با انجام تعمیرات اساسی در پارس جنوبی محقق می شود؛

آمادگی کامل برای عبور از زمستان

تعمیرات اساسی فازهای 9 و 10 پارس جنوبی مطابق برنامه زمان‌بندی در حال انجام است تا پالایشگاه پنجم با آمادگی کامل به سراغ زمستان رود.
کد خبر : 211573

به گزارش گروه اقتصادی آنا، ایرج خرمدل، مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی با بیان اینکه تعمیرات اساسی فاز 9 از 12 شهریور ماه آغاز شده، گفت: تعمیرات این فاز تا دوم مهر ادامه دارد.


وی گفت: در زمان انجام تعمیرات اساسی، توقف موقت و توقف کلی در فازها را خواهیم داشت و از 27 شهریور تا 2 مهر نیز پالایشگاه به طور کامل از سرویس خارج می‌شود.


به گفته وی، تعمیرات فاز 10 نیز تا 7 مهر ادامه خواهد داشت و پس از آن پالایشگاه پنجم با آمادگی کامل به سراغ زمستان می‌رود.


خرمدل اظهار داشت: نگرانی ما مربوط به گزارش‌‌های بازرسی فنی و اصلاحاتی که در سال گذشته به آن رسیدیم و همه این موارد در تعمیرات امسال انجام می‌شود.


مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی با بیان اینکه موضوع نیروی انسانی دغدغه اصلی ماست، گفت: همواره پیمانکار را ملزم کردیم که شرایط مناسبی برای کارگران فراهم کند.


وی افزود: اخیراً از پیمانکار تعمیرات قول گرفتیم حقوق کارگران را طوری در نظر بگیرد که متناسب با شرایط کار در عسلویه بوده و از میانگین پرداختی در سایر پالایشگاه‌ها کمتر نباشد.


گفتنی است؛ به‌دلیل اهمیت تولید گاز از مخزن مشترک تعمیرات پالایشگاه پنجم و دوم در یک دوره ده روزه با هم انجام شده که این موضوع باعث تقسیم امکانات و نیروها در این دو پالایشگاه می‌شود. با این حال تعمیرات هر دو پالایشگاه مطابق برنامه در حال انجام است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته