دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1396 - 11:01
معاون بهداشتی وزیر بهداشت مطرح کرد:

آغاز طرح ارتقاء فعالیت فیزیکی دانش‌آموزان در سال 96

معاون بهداشتی وزیر بهداشت از آغاز اجرای طرح ارتقاء فعالیت فیزیکی دانش آموزان در سال 96 خبر داد و گفت: ‌این طرح با همکاری دو وزارتخانه بهداشت و آموزش و پرورش و با همکاری 25 دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد.
کد خبر : 211570

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری ستاد عالی فعالیت ورزشی دانش‌آموزی که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1394 وزارت آموزش و پرورش طی توافق‌نامه‌ای با وزارت بهداشت طرح مدارس مروج سلامت را برگزار کرد که در این طرح 18 هزار و 200 مدرسه به عنوان مجری معرفی شدند که توسط 56 دانشگاه علوم پزشکی کشور مورد بررسی قرار کرفتند.


وی افزود: نتایج بررسی‌ها نشان داد که اضافه وزن و چاقی در دانش‌آموزان شهری دو برابر دانش‌آموزان مناطق روستایی است که متاسفانه چاقی شکمی در بین دانش‌آموزان شایع‌تر بوده است.


به گفته رئیسی چاقی شکمی یکی از عوامل خطرناک بروز بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت است.


معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان اینکه نتایج بررسی‌ دانشگاه‌ها نشان داد 21/1 درصد دانش‌آموزان چاق هستند، یادآور شد: چاقی در بین دختران شایع‌تر از پسران است.


وی افزود: 13/7 درصد دانش‌آموزان 30 دقیقه در روز فعالیت فیزیکی دارند اما متاسفانه 7/4 دانش‌آموزان هیچ گونه فعالیتی ندارند که برای جلوگیری از چاقی باید این تعداد دانش‌آموزان را نیز به فعالیت ترغیب کرد.


معاون بهداشتی وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: همچنین نتایج بررسی‌ها نشان داد تمام دانش‌آموزان دو ساعت در هفته به صورت منظم در زنگ ورزش حضور داشتند و فعالیت دارند که وزارت آموزش و پرورش باید تلاش کند این میزان را افزایش دهد.


وی با توجه به اجرای طرح سفیران سلامت تصریح کرد: حدودا از بین هر 10 دانش‌آموز یک نفر به عنوان سفیر یا مروج سلامت انتخاب شده است تا بتواند اطلاعات سلامتی را در بین هم‌کلاسی‌ها، خانوده و جامعه خود ترویج دهد.


رئیسی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: امسال وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت طرح ارتقاء فعالیت فیزیکی را با همکاری 25 دانشگاه علوم پزشکی کشور آغاز خواهد کرد.


وی افزود: وزارت بهداشت در دولت یازدهم طرح تحول سلامت را آغاز کرد و سلامت را اولویت دولت قرار داد اما ما باید تلاش کنیم تا سلامت اولویت مردم باشد و سواد سلامتی مردم ارتقاء یابد که وزارت آموزش و پرورش کانون این تحول است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته