دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1396 - 23:43

برگزاری نشست هیات رئیسه فدراسیون والیبال با حضور داورزنی

هیات رئیسه فدراسیون والیبال عصر امروز (دوشنبه) برای بررسی موضوعات مختلف تشکیل جلسه داد.
کد خبر : 211490

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از روابط عمومی فدراسیون والیبال، نشست هیات رئیسه فدراسیون والیبال عصر امروز در دفتر داورزنی در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.


در این نشست محمدرضا داورزنی معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان و سرپرست فدراسیون والیبال، احمد ضیایی نایب رئیس، محمود افشاردوست دبیرکل، فریبا صادقی نایب رئیس بانوان، کسری غفوری سرپرست سازمان ساحلی، منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ، روسای مختلف کمیته های فدراسیون والیبال و دیگر اعضای هیات رئیسه فدراسیون والیبال حضور داشتند.


سرپرست فدراسیون والیبال در ابتدای این نشست گزارشی از عملکرد شش ماهه نخست والیبال ایران در رویدادهای مهم آسیا و جهان ارائه کرد و افزود: لیگ جهانی یکی از سخت ترین و فشرده ترین مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی است. یکی از مسائلی که بر سختی آن می افزاید، قاره پیمایی تیم ها است. این رقابت ها سال آینده به مراتب سخت تر می شود زیرا در مدت پنج هفته پیگیری خواهد شد که تیم ایران در چهار هفته نخست در قاره های مختلف به مصاف حریفان می رود و هفته پنجم در تهران میزبان خواهد بود.


دکتر محمدرضا داورزنی تصریح کرد: سرمربی تیم ملی والیبال ایران امسال به دلیل تعدد مسابقات رده های سنی مختلف فرصت جوانگرایی مناسب نداشت و سال آینده حتما به این موضوع دقت بیشتری خواهد شد.


وی در مجموع از عملکرد تیم های مختلف ایران در رقابت های آسیایی و جهانی زنان و مردان ابراز رضایت کرد و گفت: تیم ملی والیبال نوجوانان بدون داشتن صغر سنی و با اقتدار قهرمان جهان شد. این تیم در هشت بازی خود، هیچ شکستی نداشت و تنها نتیجه سه ست را به حریفان واگذار کرد که جا دارد از تمامی افرادی که در آماده سازی این تیم نقش داشتند، تشکر و قدردانی شود.


سرپرست فدراسیون والیبال تاکید کرد که این روند برای نوجوانان باید ادامه یابد، گفت: روند بازیکن سازی والیبال ایران باید همچنان ادامه یابد و تیم ملی نوجوانان با بازیکنان جدید برای رقابت های سال 2018 آسیا و 2019 جهان آماده شود.


وی در ادامه به قهرمان تیم دانشجویان ایران در یونیورسیاد نیز اشاره کرد و گفت: تیم ایران برای نخستین بار به مقام قهرمانی این رقابت ها دست یافت که عملکرد بسیار خوبی است. تیم جوانان نیز در مجموع عملکرد مناسبی در رقابت های جهانی جمهوری چک داشت.


داورزنی به عملکرد تیم ملی امید اشاره کرد و گفت: این تیم قهرمان آسیا شد و در رقابت های جهانی نیز عملکرد بدی نداشت اما به دلیل یک ست کمتر به جمع تیم های برتر راه نیافت. این در حالی است که شایستگی کسب سکو و حتی مدال را هم داشت. در قهرمانی آسیا نیز تیم ملی امید به دلیل شکست در مرحله حساس پلی آف نتوانست به جمع چهار تیم برتر صعود کند.


سرپرست فدراسیون والیبال در ادامه به روند رو به رشد ساحلی ایران اشاره کرد و گفت: باید از سازمان ساحلی و برنامه های این رشته نیز تشکر کنم ولی ساحلی برای پیشبرد اهداف خود باید سرمایه گذاری بیشتری روی جوانان داشته باشد. عملکرد تیم های ساحلی ایران در رقابت های جهانی و تورهای جهانی نشان از پیشبرد این رشته دارد.


وی همچنین در ادامه به ضرورت توجه بیشتر به دوره های آموزشی تاکید کرد و گفت: کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون نیز فعال است و باید تلاش کند که دوره ها در سطح فنی بهتری برگزار شود، اما باید این کمیته به این نکته توجه کند که به کلاس ها و دوره ها، نگاه تجاری وجود نداشته باشد. نباید این تصور در استان ها و شهرستانها ایجاد شود.


داورزنی در ادامه به مسیر درست والیبال ایران در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: اولویت نخست در این مسیر حرکت بر اساس قوانین و مقررات است. به همین دلیل شاید افت و خیزهایی در مسیر داشته باشیم، اما در مجموع روند حرکت والیبال ایران درست بوده است. انتخابات فدراسیون والیبال نیز در چند ماه آینده برگزار می شود، اما من هم به دلیل عضویت در فدراسیون جهانی و نایب رئیسی کنفدراسیون آسیا حداقل تا سال 2020 با والیبال هستم.


وی در پایان تاکید کرد: به رغم تمامی افتخارات والیبال در سال جاری و گذشته، ویترین عملکرد این رشته ورزشی تیم ملی بزرگسالان است و باید عملکرد ملی پوشان به گونه ای باشد که انتظارات مردم را برآورده کند. باید به گونه ای عمل کنیم که تا المپیک 2020، تیم ملی بزرگسالان ایران در زمره برترین های جهان قرار گیرد. این امر مستلزم نظم، دقت، همکاری و همبستگی است که با تلاش یکدیگر تحقق یافتنی است.


سرپرست فدراسیون والیبال درباره دیگر برنامه های فدراسیون در سال های آینده گفت: با مشورت ایگور کولاکوویچ تیم ملی ب ایران در بازی های آسیایی اندونزی شرکت می‌کند و تیم ملی بزرگسالان در سال آینده تمام تلاش خود را برای لیگ جهانی و رقابت های قهرمانی جهان خواهد گذاشت. فدراسیون والیبال ایران به دنبال میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی هم هست. امید است ایران هم همانند ایتالیا و لهستان شرایط میزبانی خوبی را برای مسابقات فینال فراهم آورد.


وی افزود: دو بار میزبانی در اردبیل موجب شد تا محل مناسب و خوبی برای میزبانی کشف شود و این توانایی و ظرفیت میزبانی در سایر شهرهای ایران هم دیده خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته