دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واکنش مقامات لبنانی به شکستن دیوار صوتی لبنان توسط صهیونیستها

رئیس جمهور و رئیس پارلمان لبنان به اقدامات رژیم صهیونیستی ضد این کشور در شکستن دیوار صوتی بر فراز صیدا و حمله به سوریه از طریق نقض حریم هوایی لبنان واکنش نشان دادند.
کد خبر : 211470

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از مهر، میشل عون رئیس جمهور لبنان اقدامات نقض کننده رژیم صهیونیستی ضد لبنان در هدف قرار دادن اراضی سوریه از حریم هوایی لبنان یا شکستن دیوار صوتی و پرواز هواپیماهای این رژیم در ارتفاع پایین را محکوم کرد.


به گزارش العهد، از سوی دیگر نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز در واکنش به اقدامات صهیونیستها گفت: پرواز هواپیماهای اسرائیل بر فراز صیدا به ویژه عین الحلوه پیام تهدید مستقیم ضد ما است.


شایان ذکر است که سعد الحریری نخست وزیر لبنان صبح امروز دوشنبه به صورت تلفنی با جبران باسیل وزیر خارجه این کشور گفتگو کرد.


بر اساس این گزارش، وی در جریان این تماس تلفنی بر لزوم شکایت دولت لبنان از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کرد.


الحریری در این تماس تلفنی، اقدامات رژیم صهیونیستی در کارگذاشتن دستگاه جاسوسی در اراضی لبنان و همچنین نقض مکرر حریم هوایی این کشور را از علل اصلی لزوم شکایت از تل آویو در شورای امنیت برشمرد.


گفتنی است، پیشتر نیز جبران باسیل، هیأت دائمی لبنان در شورای امنیت سازمان ملل را مأمور شکایت از رژیم صهیونیستی به دلیل نقض حریم هوایی لبنان کرده بود.


جنگنده های رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه هفته گذشته ضمن نقض آشکار حریم هوایی لبنان مناطقی در حومه استان حماه سوریه را بمباران کردند.


روز گذشته نیز هواپیماهای رژیم صهیونیستی دیوار صوتی را بر فراز صیدا شکستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته