دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1396 - 10:41
تاج الدین در گفت و گو با آنا:

سهمیه 30 درصدی در وزارت‌خانه‌ها باید برای بانوان شایسته لحاظ شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان خانم مجلس توقع تحقق عدالت در انتصاب ها را داشتند، گفت: انتظار داریم که سهمیه 30 درصدی در سازمان‌ها و وزارت خانه‌ها به بانوان تعلق بگیرد.
کد خبر : 211412

ناهید تاج الدین در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه نمایندگان انتظار دارند عدالت در مباحث مختلف در دولت اجرا شود، گفت:‌ توقع نمایندگان خانم مجلس این بود که عدالت در انتصاب‌ها رعایت شود، در مورد وزارت خانه‌ها که این موضوع مد نظر قرار نگرفت، اما انتظار داریم سهمیه 30 درصدی در سازمان‌ها و وزارت‌خانه ها به بانوان تعلق بگیرد.


وی هدف ما طرح مباحث جنسیتی نیست، افزود: نمایندگان خانم معتقدند که بانوان توانمند و شایسته می توانند نقشی مکمل در فضای مدیریتی ایفا کرده و به توسعه کشور کمک کنند و دولت و شخص رئیس جمهور نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.


نماینده مردم اصفهان در دورهٔ دهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون در کشور نگاه به بانوان، نگاهی همراه با تساوی و عدالت نبوده، تصریح کرد: از زمان مشروطه به بعد وضعیت حضور بانوان در جامعه رو بهبود رفته و بسیاری از بانوان وارد پست‌های مدیریتی شده و به خوبی درخشیدند.


عضو فراکسیون زنان مجلس دهم با بیان اینکه نگاه دولت دوازدهم به بانوان نسبت به سال های پیش رو به بهبودی است، توضیح داد: ملت ایران با انتخاب درصد بالایی از بانوان به عنوان نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهرو روستا و حضور بانوان در هیئت رئیسه شورا، نگاه خود را به حضور زنان در مناصب سیاسی نشان دادند.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم تنگ نظری‌ها نسبت به حضور بانوان در مناصب مدیریتی برطرف شود، تاکید کرد: رئیس جمهور بداند که زنان شایسته ایرانی می توانند در روند توسعه، کمک های شایانی به وی ارائه دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته