سایت بازار نشر ارتباط بین فعالان حوزه نشر را تسهیل میکند
فتح الله فروغی، مدیر مسئول انتشارات شورا در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی آنا با بیان اینکه کوتاه کردن فاصله در حوزههای فرهنگی از طریق سایت بازار نشر پسندیده است، گفت: «سایت بازار نشر قرار است فاصله بین کارپذیر و واگذارکننده را کم کند. روزگاری که ما به دنبال آگهی باشیم تا بخواهیم یک کارپذیر انتخاب کنیم، سپری شده است. شبکه مجازی کار را برای هر دو طرف؛ واگذار کننده و مجری ساده کرده است.»
وی با اشاره به کارکرد سایت بازار نشر گفت: «کارکرد بازار نشر را برای حوزه نشر به عنوان یک سایت تخصصی مفید و موثر میدانم. توصیه من این است که سایت بازار نشر نقش ویژهای برای ارتباط دادن کارپذیران با نهادیهای مرتبط به موضوع را در دستور کار قرار دهد. به عنوان مثال ما انجمن صنفی ویراستاران داریم. چه خوب است که این سایت در جهت تسهیل ارتباط بین کارپذیران و این نهادها مفید واقع شود. ضمن اینکه اگر چنین نشود از ارزش این سایت کاسته نمیشود.»
فروغی عنوان کرد: «در راهاندازی سایتهایی از این دست، مهم این است که ادارهکنندگان آنها بتوانند فرایند سایت را با قواعد، قوانین و آداب و سنن کشور ما سازگار کنند. در این سایت این فرایند دیده میشود؛ در این صورت هر دو طرف میتوانند از مجاری قانونی کار را پیش ببرند.»
مدیر مسئول انتشارات شورا ثبت رایگان آگهی در سایت بازار نشر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «این سایت بستری مناسب برای فعالان حوزه نشر فراهم میکند تا به صورت رایگان از خدمات این سایت استفاده کنند.»
انتهای پیام/