دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1396 - 14:39

وزیران امور خارجه روسیه و اردن دیدار کردند

وزیر امور خارجه روسیه در سفر به امان با همتای اردنی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 211308

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه اسکای‌نیوز عربی، ایمن صفدی در دیدار با سرگئی لاوروف گفت: «ما با مسکو بر سر ایجاد راه‌حل مسالمت‌آمیز برای موضوع فلسطین طبق راهکار دو دولتی توافق کردیم.»


وی درباره اوضاع سوریه گفت: «امان خواهان آتش‌بس جامع در سوریه و به‌دنبال آن، راه‌حل مسالمت‌آمیز برای خروج از بحران است. در این راستا ما از تلاش‌های روسیه در کاهش تنش در مناطق جنوبی سوریه و انجام مذاکرات سه‌جانبه با واشنگتن قدردانی می‌کنیم.»


صفدی تصریح کرد: «مذاکرات ما با آمریکا و روسیه بر سر مناطق کاهش تنش همچنان ادامه دارد. ما سوریه را دولتی مستقل و دارای حق حاکمیت می‌دانیم و خواهان خروج همه نیروهای خارجی از سوریه هستیم.»


وزیر امور خارجه اردن تاکید کرد امان حضور شبه‌نظامیان را در مرزهای خود نمی‌پذیرد.


سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار گفت: «ما با امان در زمینه هماهنگی برای مبارزه با تروریسم توافق کردیم. دو طرف مواضع مشترکی درباره سوریه دارند.»


وی افزود: «هر کسی که در سوریه بدون اجازه دولت این کشور حضور دارند، قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. روسیه بنا به درخواست دولت سوریه در خاک این کشور حضور دارد و نیروهای دیگری که در آنجا حضور دارند خارج از قانون عمل می‌کنند.»


لاوروف درباره موضوع فلسطین گفت:‌ «ما با اردن در زمینه ازسرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینیان به توافق دست یافتیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته