آزادسازی نرخ بلیت هواپیما یا رقابت در گرانفروشی
به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، مجتبی صفایی سخنگوی اتاق اصناف ایران با اشاره به تعدد شکایات رسیده از طرف مردم به سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت در خصوص قیمت های هواپیما گفت: اتاق اصناف ایران در این خصوص حق ورود به این مساله را ندارد؛ اما روزانه شکایاتی درخصوص نارضایتی مردم مبنی بر نبود قیمت مناسب و تغییر لحظه ای قیمت از سوی شرکت های هواپیمایی به دست این سازمان می رسد .
وی با تاکید بر جلوگیری ازتضییع حقوق مردم و مسافران اضافه کرد: عدم ساز و کار قانونی و نبود نظارتی مناسب، نه تنها این طرح را به سمت منفعت رساندن به مردم سوق نداد؛ بلکه منجر به ضرر مصرف کنندگان شد. طرح آزادسازی به منظور فراهم کردن شرایط رقابتی درمیزان خدمات و رفاه مسافران در میان شرکت های هواپیمایی منظور شده بود که در این میان این منفعت به جیب شرکت های چارتری، افراد سودجو و دلالان رفت.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناق ایران گفت: در ماههای گذشته پس از اجرای آزادسازی نرخ بلیت، بسیاری از شرکت هایی اینترنتی اقدام به فروش بلیت هواپیما کرده اند که با قیمت های مختلف و بعضا با کلاهبرداری مردم را دچار ضرر کرده اند که این شرکت ها نیز نیاز به نظارت دارند.
وی با بیان اینکه چندگانگی قیمت بلیت به مصرف کنندگان فشار زیادی وارد کرده است، افزود: با توجه به خرید ۱۰ تا ۲۰ درصدی بلیت هواپیما از درآمد دولت توسط سازمان های دولتی و گران تر شدن بهای آن برای مردم، این طرح انتخاب دومی برای مردم نگذاشته است .
صفایی ازعدم ورود و سکوت معنا دار سازمان حمایت از مصرف کنندگان به شکایات مردم در زمینه قیمت بلیت هواپیما گلایه کرد و گفت: در جایی که مسافران و مردم از اجرای این طرح ضرر زیادی کرده اند، انتظار می رود سازمان حمایت برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم و کاهش فساد در این زمینه نه تنها سکوت خود را بشکند و ورود کند؛ بلکه با خاطیان برخوردهای لازم را داشته باشد.
انتهای پیام/