دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1396 - 12:22
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری باند سرقت مسلحانه اماکن متبرکه/ انهدام باند جعل سند و پلاک خودرو در جنوب شرق تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک باند سه نفره سرقت مسلحانه اماکن متبرکه و کشف یک محموله 10 تنی پوشاک خبر داد.
کد خبر : 211222

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه طرح دستگیری مال‌خرها و سارقین در پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح کنترل صنوف مرتبط با خرید و فروش اموال مسروقه که از اواخر هفته گذشته آغاز شده بود، اظهار کرد: با تلاش همکارانم بیش از 900 واحد صنفی تحت کنترل قرار گرفتند تا در صورت وجود اموال مسروقه این اموال منتقل شوند.


وی با بیان اینکه از مجموعه اتحادیه‌های مرتبط 6 اتحادیه مرتبط با نظارت خودرو با پلیس تهران همکاری کردند، اضافه کرد:‌ با نظارت بازرسین و همکاری با پلیس خوشبختانه تعداد تخلفات کاهش پیدا کرده است. در گذشته اگر هزار واحد صنفی را کنترل می‌کردیم 500 الی 600 تای آنها از لحاظ وجود اموال مسروقه دارای مشکل بودند اما خوشبختانه این آمار هم اکنون کاهش چشم‌گیری داشته است.


رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در 30 واحد صنفی طی این مدت اموال مسروقه کشف شده است، گفت: هزار حلقه لاستیک، 100 باند، 100 باتری، 200 کامپیوتر خودرو و تعداد لپ‌تاپ نیز از این 30 واحد کشف شده که هم اکنون همکارانم در حال شناسایی مالکان آن هستند.


محمدیان ادامه داد: با حکم قضائی و با حضور پلیس امنیت 30 واحد صنفی متخلف پلمپ و 70 واحد صنفی دیگر که مشکوک به وجود اموال سرقتی بودند یا دفاتر ثبت خود را تکمیل نکرده بودند اخطار به پلمپ گرفتند. این اخطار 15 روزه است و همکارانم در پلیس هر روز به واحدهای مختلف مراجعه و اموال آنها را کنترل می‌کنند تا راستی آزمایی صورت گیرد.


به گفته وی اگر تخلف این واحدهای صنفی به دلیل وجود اموال مسروقه محرز شود برای آنها پرونده تشکیل شده و اقدامات لازم انجام می‌شود.


محمدیان با اشاره به اینکه طرح بازرسی صنوف از سال 91 آغاز شده است، اضافه کرد: در طول سال در سه مرحله صنوف از سوی پلیس مورد کنترل قرار می‌گیرند زیرا ممکن است تعدادی از واحدهای متخلف جابجایی داشته باشند یا به اسم شخص دیگری پروانه کسب بگیرند. در این طرح 30 نفر دستگیر شده‌اند.


کشف بیش از 10 تن پوشاک قاچاق طی 24 ساعت گذشته


رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به دستگیری‌های 24 ساعت گذشته اشاره و اضافه کرد: طی این مدت بیش از 10 تن پوشاک قاچاق توسط پلیس تهران کشف و ضبط شده است و در همین زمینه دو نفر از افراد صاحبان کالا دستگیر شدند. این محموله در ادامه همان محموله 80 تنی بود که در گذشته توسط پلیس کشف شده و بر اساس اقرار دستگیر شدگان مالک همان فرد قبلی است.


به گفته محمدیان در اموال کشف شده 12 هزار سوبل لباس بوده است.


رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: پلیس تلاش می‌کند تا برای نجات تولید داخلی با قاچاق‌چیان پوشاک برخورد کند این پوشاک عمدتا از چین و ترکیه و از مرزهای جنوبی در قالب اظهار خلاف واقع یا کم اظهاری وارد کشور شده‌اند.


وی با اشاره به محل کشف کالای قاچاق عنوان کرد: این اموال در انبارهای جنوب و شرق تهران کشف شده و غالبا قاچاق‌چیان پس از تخلیه با ماشین‌های سبک اقدام به انتقال این اموال به انبار یا مغازه‌ها می‌کنند.


دستگیری 74 سارق طی شبانه‌روز گذشته


محمدیان از دستگیری 74 نفر سارق در غالب سرقت خودرو، داخل خودرو و زورگیری خبر داد و گفت: 10 نفر از محکومان سارقان متواری بودند که قبلا دستگیر شدند حکم‌شان قطعی شده یا برای اجرای حکم مراجعه نکرده بودند و یا در مرخصی به سر می‌بردند و در نهایت با وثیقه آزاد شده بودند. در این بین باندی شناسایی شد که یک گروه جعل سند و پلاک خودرو بودند و به هنگام دستگیری 5 دستگاه خودروی سرقتی از محل اختفای آنها کشف شد.


به گفته وی آنها در کارگاه‌های جنوبی شرق تهران مشغول به فعالیت بودند و تا زمان دستگیری 25 دستگاه خودرو را به وسیله خودروهای تصادفی شدید تغییر اصالت داده بودند.


دستگیری یک باند 3 نفره سرقت مسلحانه


محمدیان از دستگیری یک باند سه نفره سرقت مسلحانه خبر داد و اضافه کرد: این سارقان با استفاده از تجهیزات مامورین پلیس در یکی از استان‌های کشور قصد سرقت از یک مکان متبرکه (امامزاده) را داشتند و متولی امامزاده را ربوده و در جای دیگری رها کرده بودند.


به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ این افراد با همکاری دو جانبه استانی در تهران شناسایی شدند و بررسی‌ها نشان داد که در حال برنامه‌ریزی برای سرقت یک طلافروشی در تهران بودند.


محمدیان تاکید کرد که سه نفر در این زمینه دستگیر شده که یک نفر از آنها خود را از طبقه سوم پرتاب کرده و دو نفر دیگر هم اکنون در اختیار پلیس هستند و به جرم فعلی و جرم قبلی خود اقرار کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته