دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1396 - 02:48
دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

شاگردان برانکو آماده تاریخ سازی در ابوظبی/ دعای همه ایران پشت سر پرسپولیس

پرسپولیس برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیاامشب در بازی برگشت باید از سد الاهلی عربستان عبور کند.
کد خبر : 211097

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، از ساعت 19:45 امشب پرسپولیس در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی عربستان می‌رود. تساوی 2 بر 2 در دیدار رفت که به میزبانی نماینده ایران در ورزشگاه سلطان قابوس عمان به پایان رسید تا اینجا حکم به صعود نماینده سعودی‌ها داده است و بدون تردید نماینده کشورمان در بازی برگشت به چیزی جز پیروزی فکر نمی‌کند تا برای اولین بار به جمع 4 تیم برتر آسیا راه پیدا کنند.


نماینده سرخ‌پوش فوتبال ایران در بازی رفت خیلی زود غافلگیر شد و دروازه‌اش را برابر نماینده سعودی‌ها بازشده دید. شاگردان برانکو در اوایل نیمه دوم هم گل دیگری را پذیرا شدند تا این تصور ایجاد شود که پرسپولیس شکست را برابر الاهلی پذیرفته است اما هنر مربیگری برانکو به داد تیمش رسید و با آوردن گادوین منشا، بشار رسن و کمال کامیابی‌نیا ریتم حرکتی پرسپولیس به طور کامل دگرگون شد تا سرخ‌پوشان بازی را به تساوی بکشانند و هنر بازی‌خوانی برانکو هم به حریف اثبات شود.


دو تیم در حالی در دیدار برگشت به مصاف هم می‌روند که تیم میزبان به واسطه 2 گلی که در بازی رفت زده تیم برتر است و به دور بعدی مسابقات صعود کرده است. پرسپولیس برای آنکه بتواند به دور بعدی صعود کند باید برنده شود و یا اینکه به تساوی بیش از 2 گل برسد. تساوی 2 بر 2 هم بازی را به وقت‌های اضافه خواهد کشاند. به طور حتم شاگردان سرگئی ربروف در این دیدار ضمن انجام بازی تاخیری به دنبال استفاده از ضدحمله‌ها خواهند بود. حضور عمرالسومه مهاجم زهردار سوری که در بازی رفت یکی از گلزنان نیم عربستانی بود و حتی در دیدار سوریه و ایران توانست دروازه بیرانوند را باز کند به همراه لئوناردو داسیلوا برزیلی که او هم دیگر گل الاهلی را در بازی رفت به ثمر رساند بیانگر خط حمله خطرناک حریف عربستانی در دیدار امشب است.


پرسپولیس که هفته گذشته نمایش درخشانی را برابر گسترش فولاد در دیدار معوقه هفته پنجم لیگ برتر داشت و توانست در 7 دقیقه 3 بار دروازه این تیم را باز کند در مصاف امشب برابر الاهلی از شرایط روحی بسیار خوبی برخوردار است و البته که برانکو ایوانکوویچ معمار و طراح ترکیب سرخ‌پوشان باید بار دیگر از تجربه بالای مربیگری‌اش استفاده کند و به گونه‌ای شاگردانش را درون زمین بفرستد که در پایان مجوز صعود به مرحله نیمه‌نهایی در دستش باشد.


سرمربی پرسپولیس در بازی امشب از همه شاگردانش می‌تواند استفاده کند و تنها سید جلال حسینی به خاطر مصدومیتی که او را از حضور در دیدارهای تیم ملی هم محروم کرد نمی‌تواند در کنار دیگر بازیکنان به میدان برود. اگر چه مدافع باتجربه سرخ‌ها در دو جلسه تمرینی آخر تیم در کنار سایر بازیکنان به تمرین پرداخت. آمادگی بازیکنان برای بازی امشب دست برانکو را باز گذاشته تا بهترین ترکیب را به میدان بفرستد و البته که روی نیمکت هم نفرات آماده‌ای وجود دارند که می‌تواند قدرت تصمیم‌گیری سرمربی سرخ‌پوشان را در تعویض‌ها بالاتر ببرد.


مهم‌ترین عاملی که می‌تواند عامل صعود پرسپولیس به جمع 4 تیم برتر آسیا شود انگیزه بالای بازیکنان این تیم است. شاگردان برانکو می‌دانند که رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار در تاریخ باشگاه پرسپولیس رقم می‌خورد و بدون تردید آنها می‌خواهند جزو تاریخ‌سازان باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب