دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
احمد کاوری در گفت‌وگو با آنا:

«سگ‌های زرد» رسما به بایگانی رفت/ فقط دنبال فیلم شعاری هستند!

این کارگردان با اشاره به این فیلم گفت: دو نهادی که قرار بود به ما کمک مالی کنند، فیلم مرا همردیف با سیاست‌های‌شان ندانستند. گویا همچنان می‌خواستند ما هم فیلم شعاری بسازیم.
کد خبر : 211048

احمد کاوری، کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره سرانجام ساخت پروژه سینمایی «سگ‌های زرد» که مقرر بود آن را نهایتا در چندماه اخیر جلوی دوربین ببرد، عنوان کرد: کاری از دست ما برنمی‌آید، چون با این شرایط قابل ساخت نیست!


این فیلمساز توضیح داد: بنیاد فارابی و انجمن سینمای دفاع مقدس فیلمنامه ما را مغایر با مأموریت‌هایشان دانستند و در نکته‌ای عجیب می‌گفتند که این فیلم حتی با مسائل نظام یکی نیست. ما هم چاره‌ای نداشتیم جز اینکه فیلمنامه را کنار بگذاریم.


وی در این رابطه توضیح داد: اتفاقا این فیلمنامه هیچ مغایرتی با سیاست‌های‌مان نداشت. شاید به این خاطر از آن حمایت نکردند که قرار نبود فضای شعارزده‌ای را تصویر کند.


* چون حرف‌های روتین همیشگی نزدیم، حمایت نشدیم


کارگردان فیلم دفاع مقدسی «نفوذی» اشاره داشت: احتمالا دوستان بازهم دنبال فیلم‌های شعارزده‌ای هستند که فقط مثل یک سخنرانی حرف بزند و دغدغه اجتماعی، نقد و تحلیلی هم نداشته باشد.


کاوری با بیان اینکه قطعا فیلمنامه را چاپ می‌کند، گفت: امیدوارم بعد از اینکه چاپ شد، سینمایی‌ها و بقیه بخوانند و مغایرت آن را با داشته‌هایمان قیاس کنند که دقیقا با کجا مغایرت دارد؟


وی همچنین عنوان کرد: «سگ‌های زرد» اتفاقا مسائل اجتماعی را به درستی مطرح میکرد؛ مسائلی که ممکن است خیلی‌ها که الان در مناصب فرهنگی هستند، از درکش عاجز باشند.


* دکور ساخته شده و فیلم نساخته!


لازم به یادآوری است «سگ‌های زرد» قرار بود به تهیه کنندگی ابراهیم اصغری در تهران آغاز شده و بخشی از فیلم نیز در شرق کشور ساخته شود.


همچنین طبق آنچه که پیش ازاین گفته بودند، این پروژه یک فیلمنامه ضد تروریستی محسوب می‌شود که درباره فعالیت‌های یک گروه مزدور و همچنین اتفاقات خط لوله گاز ایران و هند است که در فضای بلوچستان پاکستان به روایتگری می‌پرداخت.


در خلاصه داستان این فیلم آمده است: شاهو سرکرده گروه «سگ های زرد» برای آزادی دختران گمشده بهار با او راهی پاکستان می شود، اما ناپدید شدن مهندس آیت که برای احداث خط لوله گاز ایران و هند به پاکستان رفته، شاهو و گروهش را در مسیر خطرناکی قرار می دهد.


احمد کاوری تاکنون فیلم های سینمایی «خودزنی» و «نفوذی» را کارگردانی کرده و «سگ های زرد» با وجود ساخت دکور مربوط به فیلم متوقف شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب