دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1396 - 16:25
روحانی در دیدار رئیس جمهور آذربایجان:

باید از ظرفیت‌های گسترده ایران و آذربایجان در راستای منافع دو ملت استفاده کرد

رئیس‌جمهور کشورمان روابط ایران و جمهوری آذربایجان را صمیمی و رو به توسعه دانست و تاکید کرد: دو کشور برای گسترش روابط و تعاملات در عرصه‌های اقتصادی، علمی، فناوری، تحقیقاتی و تجاری ظرفیتهای فراوانی دارند که باید از همه این ظرفیت‌ها به نفع منافع دو ملت بهره گرفت.
کد خبر : 211004

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه و در حاشیه اولین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در آستانه قزاقستان؛ در دیدار رئیس‌جمهور آذربایجان، اهمیت تکمیل پروژه ریلی مشترک بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: این پروژه در کنار سایر خطوط ترانزیتی شمال به جنوب، نه تنها در روابط و همکاری‌های دو کشور بلکه برای کل منطقه سودمند است. همچنین دو طرف باید همکاری‌های خود را در زمینه انرژی و تلاش مشترک برای بهبود پایدار وضعیت بازار نفت، تقویت کنند.


روحانی به موضوع تروریسم به عنوان یک معضل منطقه‌ای و جهانی اشاره کرد و افزود: تروریسم در منطقه در مسیر شکست قرار گرفته و برای ریشه کنی آن باید در کنار اقدامات اطلاعاتی، اقدامات اقتصادی و فرهنگی و همکاری و رایزنی‌های مشترک را بیش از گذشته در دستور کار قرار داد.


رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد که گام‌های بلندتر و جدی‌تر برای اجرایی شدن سریع توافقات دو کشور برداشته شود.


الهام علی اف نیز در این دیدار رای دوباره مردم ایران به روحانی را گواه آن دانست که مردم برنامه‌ها و اقدامات دولت خود را ارزشمند می‌دانند و گفت: به عنوان دوست و برادر از توفیقات دولت و ملت ایران عمیقا خوشحال هستیم.


وی اضافه کرد: روابط دو کشور اکنون در بالاترین و دوستانه‌ترین سطح است. 9 دیدار روسای جمهوری دو کشور طی چهارسال گذشته، تاثیر مثبتی بر روابط تهران – باکو داشته و اطمینان دارم آینده روابط دو کشور بهتر از امروز خواهد بود.


رئیس‌جمهور آذربایجان اظهار کرد: باکو علاقه‌مند به ارتقای سطح روابط و تعاملات با ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سرمایه‌گذاری متقابل، تجارت و دیگر عرصه‌هاست. فعال‌تر کردن و گسترش کریدور شمال – جنوب نیز از دیگر موضوعات مشترک مورد علاقه طرفین است که تلاش داریم به لحاظ جغرافیایی نیز حوزه آن را به کشورهای گرجستان و اوکراین و فراتر از آن توسعه دهیم.


علی اف تصریح کرد: آذربایجان تروریسم را تهدید مشترک برای همه کشورهای منطقه می‌داند و علاقه‌مند به هماهنگی و همکاری بیشتر و موثرتر با ایران در مبارزه با این پدیده شوم است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته