دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1396 - 16:15
در جشن گرامیداشت عید غدیر واحد سمنان مطرح شد

غدیر، سند فضیلت و برتری ابعاد وجودی حضرت علی(ع)

جشن عید سعید غدیر، تکریم سادات و دوره آموزشی معارف دهه ولایت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با حضور مسئولان و کارکنان در سالن آمفی‌تئاتر فرزانگان این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 210973

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسین ابوالفضلی در این مراسم به تبیین واقعه غدیر پرداخت و با اشاره به اهمیت این روز اظهار کرد: «حادثه غدیر نشان داد که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سند بر فضیلت و برتری حضرت علی(ع) بر تمام صحابه و یاران پیامبر اسلام(ص) در آن زمان بوده است و مهم‌ترین پیام این حادثه بزرگ این بود که اگر کسی این قابلیت و لیاقت را می‌داشت، او انتخاب می‌شد. پس غدیر گویای فضیلت و برتری در تمام ابعاد وجود مقدس حضرت علی(ع) است.»


مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان واقعه غدیر را روز تکمیل شدن دین پیامبر اسلام و آزمون بزرگ ولایتمندی، روز شادمانی و عبادت برای پیروان ولایت و روز ناامیدی و شکست برای دشمنان اسلام دانست.


معاون رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان که دیگر سخنران این آیین بود به بیان فضایل و مناقب حضرت علی(ع) پرداخت و از عظمت و جایگاه والای غدیر برای حاضران سخنرانی کرد.


حجت الاسلام سیدرضا اکرمی عید غدیر، میلاد صاحب‌الزمان(عج)، شهادت حضرت فاطمه(س) و واقعه عاشورا را از روزهای بسیار مهم و تأثیرگذار در دین ما قلمداد کرد و بقای دین را منوط به زنده نگه‌داشتن این ایام دانست.


اکرمی که در قالب دوره آموزشی معارف دهه ولایت سخن می‌گفت با بیان اینکه غدیر تنها یک روز نیست، آن را زمان کلید خوردن تاریخ معرفی کرد و افزود: «غدیر تاریخی به وسعت جهان و به عمق بشریت و انسانیت است. غدیر روز عهد و پیمان، ترسیم و یادآوری حیات طیبه و حلقه وصل دو اصل مهم نبوت و امامت است.»


در این آیین که به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی با حضور کارکنان واحد سمنان برگزار شد، مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به مدیحه‌سرایی در مدح و منقبت حضرت امیرالمومنین علی(ع) پرداخت.


به گزارش آنا، تجلیل از سادات از دیگر برنامه‌های این جشن بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته