دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1396 - 14:29

ارتش سوریه به محاصره فرودگاه نظامی دیرالزور پایان داد

سوریه از پایان دادن به محاصره فرودگاه نظامی دیرالزور خبر داده است. دیرالزور آخرین استان در سوریه است که کنترل ‌آن در دست داعش قرار دارد.
کد خبر : 210924

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دویچه‌وله، ارتش سوریه به محاصره چندساله فرودگاه نظامی شهر دیرالزور توسط داعش پایان داد. گزارش‌ها حاکی از فرار نیروهای گروه داعش از اطراف این پایگاه است.


دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است می‌گوید، با پایان دادن به محاصره این فرودگاه راه برای آزادسازی منطقه غربی شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور به دست نیروهای ارتش سوریه نیز هموار شده است.


داعش از سال ۲۰۱۴ مناطق وسیعی از استان نفت‌خیز دیرالزور در شرق سوریه را در اختیار دارد. واحدهای دولتی سه‌شنبه ۷ سپتامبر (16 شهریور) با حمایت هوایی روسیه حلقه محاصره بخشی از دیرالزور را شکستند.


در این شهر از سال ۲۰۱۴ به بعد حدود ۱۰۰هزار نفر بدون دسترسی منظم به غذا و دارو زندگی می‌کنند. روز پنج‌شنبه برای اولین بار کالاهای کمکی وارد شهر شد.


دیرالزور آخرین استان در سوریه است که کنترل ‌آن در دست داعش قرار دارد. گروه افراطی داعش در عراق نیز مانند سوریه مناطق زیادی را که در تابستان ۲۰۱۴ به دست آورده بود از دست داده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب