دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1396 - 17:17
فرشاد پیوس درگفت‌وگو با آنا؛

پزشکان پرسپولیس هرطورشده سیدجلال را به بازی با الاهلی برسانند/ بشار رسن توانایی بازی‌سازی برای طارمی و امیری را دارد

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: حضور بشار رسن می‌تواند دست برانکو را برای اجرای برنامه‌های تاکتیکی بازتر کند.
کد خبر : 210862

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی آنا، فرشاد پیوس درباره دیدار برگشت پرسپولیس برابر الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: «بازی سخت است و همه اعضای تیم این را می‌دانند. برای حذف الاهلی تمرکز لازم باید در میان بازیکنان تیم حفظ شود. توجه به این نکته که تا اینجا تیم صعود کرده الاهلی عربستان است، باعث می‌شود که بازیکنان حریف از همان ایتدای مسابقه به دنبال عصبی کردن بازیکنان تیم باشند. باید حواس‌مان باشد که فریب بازی حاشیه‌ای سعودی‌ها را نخوریم.»


وی ادامه داد: «بازیکنان پرسپولیس باید درون زمین به طور کامل خواسته‌های سرمربی تیم را اجرایی کنند و توجهی به بوق و کرنای هواداران تیم الاهلی نداشته باشند. مهم‌ترین نکته این است که نباید گل بخوریم و به گونه‌ای بازی کنیم که به گل برتری برسیم تا جریان مسابقه تغییر کند. فراموش نکنیم که تیم الاهلی در این بازی سعی می‌کند به صورت منسجم دفاع کند و در ضد حمله به دروازه پرسپولیس برسد. مهاجمان سوری و برزیلی الاهلی خطرناک و قوی هستند. باید مراقب خط جلوی تیم الاهلی باشیم و بهترین راه این است که تیم با 6 بازیکن حمله کند تا اسیر ضدحمله حریف عربستانی نشود.»


کاپیتان پیشین پرسپولیس افزود: «امیدوارم کادر پزشکی تیم بتواند هرطور شده جلال حسینی را به بازی با الاهلی برساند. پرسپولیس نیاز به یک رهبر دارد که بتواند از عقب تیم را هدایت کند. بازیکنان کسی را درون زمین می‌خواهند که به حرف‌هایش گوش دهند. در میانه میدان کمال کامیابی‌نیا باید بهتر از همیشه بازی کند. در خط حمله نیز علی علیپور انگیزه بالایی دارد و در کنار طارمی می‌توانند به دروازه الاهلی برسند. البته علیرضا بیرانوند هم درون دروازه مهره قابل اطمینانی است که می‌تواند با حفظ دروازه به موفقیت تیم کمک کند.»


او با اشاره به نقش بشار رسن در ترکیب پرسپولیس برابر الاهلی تصریح کرد: «این هافبک جوان عراقی می‌تواند از همان ابتدا در ترکیب اصلی تیم به میدان برود. حضور بشار رسن می‌تواند دست برانکو را برای اجرای برنامه‌های تاکتیکی بازتر کند. دوندگی بشار بالاست و به خوبی می‌تواند دربازی‌سازی تیم موثر باشد. در بازی رفت هم از زمان حضور این هافبک عراقی ریتم حرکتی پرسپولیس هماهنگ‌تر شد و موقعیت‌های بیشتری نصیب مهاجمان شد که نتیجه آن زدن 2 گل حساس بود. در این بازی هم بازی‌سازی خوب رسن به همراه حرکات خوب مهاجمان می‌تواند باعث ایجاد شکاف در خط دفاعی الاهلی شود. او به خوبی می‌تواند طارمی، امیری و علی‌پور را تغذیه کند.»


پیوس درباره اینکه پرسپولیس چقدر شانس برای صعود دارد، عنوان کرد: «به نظرم توانایی تیم پرسپولیس در تمامی خطوط به گونه‌ای است که می‌توان برد نماینده ایران را برابر نماینده عربستان انتظار داشت. امیدوارم بازیکنان با صبر و حوصله بازی کنند و اجازه بازی تاخیری را از الاهلی بگیرند. اگر فاصله بین خطوط تیم پرسپولیس با یکدیگر کم باشد از یک طرف اجازه تغذیه خط حمله از مدافعان و هافبک‌های الاهلی گرفته می‌شود و از طرف دیگر پرسپولیس صاحب موقعیت‌هایی می‌شود که در صورت باهوش بودن مهاجمان بدون تردید نماینده ایران به گل برتری می‌رسد. امیدوارم بازیکنان پرسپولیس زیرکانه بازی کنند و با در اختیار گرفتن توپ و میدان عامل حذف الاهلی شوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته