دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1396 - 11:09
سخنگوی جمعیت هلال احمر به آنا خبر داد :

آمادگی برای ارسال 40 تن کمک‌های بشردوستانه به میانمار

سخنگوی جمعیت هلال احمر از آماده‌سازی 40 تن اقلام زیستی و بهداشتی برای کمک به مردم میانمار خبر داد و گفت: ارسال محموله کمک‌های بشر دوستانه ایران تابع رایزنی‌های وزارت امور خارجه است و به محض انجام مراحل قانونی، این محموله ارسال خواهد شد.
کد خبر : 210809

سید حمید جمال الدینی، سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد ارسال کمک‌های بشردوستانه به کشور میانمار اظهار کرد: پس از دستور رئیس جمهوری برای کمک به مردم میانمار کارگروه‌ ویژه‌ای در جمعیت هلال احمر تشکیل شد که در پی آن اقلام مورد نیاز مردم آن کشور از قبیل محموله امدادی، خوراکی، زیستی و بهداشتی هلال احمر ایران برای ارسال به میانمار تهیه و تامین شد به طوری که هم اکنون 40 تن کالا در انبارهای هلال احمر برای ارسال آماده است.


وی جزییات اقلام زیستی و بهداشتی پیشنهادی به کشور میانمار را شامل 200 دستگاه چادر، دو هزار تخته پتو، یک هزار تخته زیرانداز، 6 هزار بطری روغن، 5 هزار و 555 بسته شکر و یک هزار و 500 بسته چای اعلام کرد و گفت: به دفتر بین المللی منطقه‌ای صلیب سرخ و صلیب سرخ کشور مذکور و هلال احمر بنگلادش اعلام آمادگی کرده‌ایم.


جمال الدینی در مورد اعزام تیم‌های بهداشت و درمانی نیز اظهار کرد: هلال احمر ظرفیت اعزام تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری و تیم‌های سلامت روان به کشور مذکور را دارد البته هنوز در فاز اول کشور میانمار پاسخی به مکاتبات ما نداده‌ است، امیدواریم با توجه به اینکه جمعیت بسیاری از ملسمانان به سمت بنگلادش رفته‌اند موافقت کشور بنگلادش را کسب کنیم تا محموله‌های بشردوستانه ایران را به بنگلادش ارسال کنیم.


وی در مورد زمان اعلام نتایج مذاکرات با میانمار یادآور شد: هدفمان نجات جان انسان‌ها و تسکین آلام بشری است که می‌خواهیم با کمترین چالش در جایگاه واقعی جمعیت‌های هلال احمر خدمت رسانی ‌کنیم به همین دلیل مکاتبات اولیه وپیگیری‌های ما با کشور میانمار است.


این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: تیم‌های حمایت سلامتی و اجتماعی در جمعیت هلال احمر پس از وقوع زلزله بم در جمعیت هلال احمر تشکیل شد و با نگاه خدمت رسانی به افراد در معرض آسیب و امدادگران در بحران فعالیت‌ می‌کنند بنابراین هم اکنون این ظرفیت و آمادگی در هلال احمر وجود دارد که در صورت اعلام نیاز اعزام نیرو صورت گیرد.


وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر ایران تابع رایزنی‌های وزارت امور خارجه کشورمان است تا درکنار کمک‌های هلال احمر از ابزار دیپلماسی نیز استفاده کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته