دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1396 - 10:39
معاون فرهنگی شهرداری تهران با ارائه گزارشی به شورای شهر اعلام کرد:

توسعه زیرساخت‌های مناسب برای رفاه زائران اربعین در عراق

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در مراسم اربعین پارسال بیش از بودجه در نظر گرفته شده، هزینه کرده است، گفت: ‌این موضوع به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها در عراق بوده است.
کد خبر : 210768

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مجتبی عبدالهی معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری تهران با حضور در ششمین جلسه علنی شورای شهر به تشریح اقدامات شهرداری در مراسم اربعین پرداخت.


وی با بیان اینکه در وزارت کشور 13 کمیته برای این منظور تشکیل شده که شهرداری تهران در 8 کمیته آن فعالیت دارد و جایگاه اصلی و ماموریتش مرتبط به بحث خدمات شهری است، اظهار کرد: شهرداری با استفاده از توان تمام کلان ‌شهرها به بحث کمک به زائرین می‌پردازد.


وی با تاکید بر اینکه بر اساس حکم وزیر کشور شهرداری شرح وظایف قانونی در این زمینه دارد، عنوان کرد: هماهنگی و برنامه‌ریزی و همکاری در شهرهای مرزی و راه‌های خروجی به شهرهای زیارتی عراق کاظمین، کربلا، سامرا و جاده نجف به کربلا بر عهده شهرداری تهران است.


معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: بر اساس حکم وزیر کشور دفن زباله‌های بیمارستانی، هماهنگی در جمع‌آوری ضایعات و نخاله‌ها، نگه‌داشت فضای سبز، تهیه و تامین آب مورد نیاز، زیباسازی فضای شهری، تهیه سرویس بهداشتی و تامین ایمنی به وسیله سازمان آتش‌نشانی در شهرها از جمله وظایف شهرداری تهران در مراسم اربعین است.



عبدالهی با اشاره به اینکه در سال اول قریب به 6 هزار نفر برای کار کردن از سوی شهرداری تهران به عراق برده شد، اضافه کرد: هم اکنون این میزان به یک سوم آمار اولیه رسیده است و افراد زیادی به صورت داوطلبانه در این مراسم حضور پیدا می‌کنند و حتی هزینه‌های خود را می‌پردازند.


وی با بیان اینکه در طول مسیر نجف به کربلا هزار و 538 موکب یا هیات وجود دارد، تصریح کرد: کار ما موکب‌داری نیست؛ شهرداری تهران در طول مسیر تنها یک موکب دارد که آن هم با توان بسیج شهرداری اداره می‌شود.



آماده سازی مدارس برای اسکان زائران


معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری در عراق ساخت و سازی نداشته است، عنوان کرد:‌ شهرداری تهران تنها تعدادی از مدارس را برای اسکان زائرین آماده کرده اما ساخت و سازی صورت نگرفته است.


عبدالهی با بیان اینکه ساخت و ساز برعهده ستاد عتبات عالیات است، گفت: همچنین در بحث اسکان نیز ستاد وظیفه اصلی را برعهده دارد و تنها بخشی از آن برعهده شهرداری تهران است.


وی با اشاره به هزینه‌ کرد 15 میلیارد و 400 میلیون تومانی شهرداری تهران برای مراسم اربعین سال گذشته اضافه کرد: تمام هزینه‌ کردهای لازم را جمع‌آوری کرده و آن را در قالب گزارشی اعلام کردم.


وی تاکید کرد: ‌در سنوات گذشته هر ساله بودجه شهرداری تهران برای مراسم اربعین 5 میلیارد تومان بوده اما پارسال هزینه‌ها بیشتر از اعتبار بوده است.


وی در توضیح علت افزایش هزینه‌ها گفت: با توجه به آماده کردن زیر ساخت‌ها این هزینه‌ها افزایش پیدا کرده اما به مرور زمان و با آمده شدن زیر ساخت‌ها هزینه‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.


عبدالهی با بیان اینکه امسال خواهان 10 میلیارد تومان بودجه بودیم، تاکید کرد: ‌در دوره گذشته دو نفر از اعضای شورای شهر تهران بر عملکرد شهرداری تهران ناظر بودند که در این دوره هم این اتفاق توسط دو نفراز اعضای شورای پنجم به وقوع می‌پیوندد.


عبدالهی تاکید کرد که تلاش می‌کنیم تا امسال بر اساس اعتبار تصویب شده هزینه و گزارشات در این زمینه را در زمان مقتضی اعلام کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته