دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1396 - 11:31

میزبانی برج میلاد از شب فرهنگی کردستان

شب فرهنگی کردستان 19 و 20 شهریورماه در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر : 210756

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، چندی است در اماکن فرهنگی شاهد برپایی شب فرهنگی استان‌ها هستیم تا با این روش، سبک زندگی مردم هر استان، موسیقی و ترانه‌های محلی، غذاهای سنتی، رقص‌های بومی و صنایع دستی استان‌ها معرفی شوند.


هر استان سعی دارد تا با معرفی جاذبه‌های طبیعی، صنایع دستی و میراثی که از گذشتگان برجای مانده، توجه بازدیدکنندگان را به سنت‌های دیرینه‌ شهرشان جلب کند تا با تشریح ویژگی‌های جغرافیایی امکان جلب توجه بیشتر برای سفر به استان را فراهم آورند.


در این بین استان کردستان نیز در 19 و 20 شهریورماه شب فرهنگی خود را در برج میلاد برگزار خواهد کرد که با برنامه‌های متنوع فرهنگی همراه خواهد بود.



به گفته روابط عمومی میراث فرهنگی استان کردستان، نمایش صنایع دستی و سوغات کردستان، تقدیر از مفاخر کردستان، معرفی جاذبه‌های گردشگری و اجرای موسیقی و رقص‌های کردی از جمله برنامه‌هایی است که طی دو روز از ساعت 18 تا 23 در برج میلاد برپا می‌شود.


لازم به یادآوری است که گلیم سنه، قالی دستباف، نازک کاری چوب، کلاش یا گیوه از جمله صنایع دستی استان کرمانشاه به شمار می‌رود، همچنین شیرینی کنجدی که با گزانگبین شیرین شده است،نان کاک، عسل طبیعی، روغن طبیعی، کماج، شربت مویز سیاه، بادام سوخته، برساق، آدامس سقز با خاصیت تقویت‌کنندگی معده به عنوان هضم کننده غذا و اشتها‌آور از جمله خوراکی‌ها و شیرینی‌های استان کرمانشاه هستند.



در اشاره به موسیقی استان کرمانشاه می توان این استان را مهد موسیقی ایران دانست چراکه استان کردستان یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور از نظر موسیقی است.


روه‌های مختلف موسیقی در استان، وجود اساتید موسیقی در تهران و شهرهای بزرگ کشور که برخاسته از استان کردستان هستند و هم‌چنین ساخت سازهای موسیقی به علت پیشرفت صنایع چوبی و نازک‌کاری در کنار استعداد موسیقی موجود در این استان، کردستان رابه مهد موسیقی کشور تبدیل کرده است.
مهمترین و عمومی‌ترین جشنی که در میان مردم کردستان مرسوم است برگزاری جشن نوروزاست. جشن نوروز در اقصی نقاط کردستان به صورت خودجوش همراه با مراسم رقص کردی و برپائی آتش برگزار می‌شود. عید فطر و عید قربان نیز به عنوان اعیاد مذهبی دارای اهمیت خاص هستند، همچنین میلاد پیامبر اکرم نیز به عنوان روزی خجسته همراه با مراسم مولودی خوانی و نواختن دف دارای جایگاه ویژه‌ای در میان مردم استان است، علاوه بر اینها جشن معراج پیامبر و شب برات نیز جزو اعیاد این منطقه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته