دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جواد افشار:

در «آنام» عمدا سراغ بازیگران همیشگی نرفتم/ دلم می‌خواهد اینجا از خانواده حرف بزنم

جواد افشار که مشغول ساخت مجمعوعه «آنام» است، گفت: در اینجا از مهر مادری و کانون خانواده حرف خواهم زد. در عین اینکه سراغ بازیگران جدید رفته‌ام تا سریالم دوباره تداعی‌گر مجموعه‌های قبلم نباشد و به تکراری شدن کار ضربه نزند.
کد خبر : 210681

گروه فرهنگی آنا: مخاطبان امروز تلویزیون به دنبال دیدن قصه‌های متنوع در لوکیشن‌های مختلف هستند؛ لوکیشن‌هایی که صرفا محدود به خانه و چاردیواری آپارتمان هم نشود. برای همین شاید سریال‌هایی که حال و هوای جنگل‌های شمال یا با یکی از لهجه بومی و از این دست ویژگی‌ها همراه باشد، برای بیننده بیشتر جذاب به نظر برسد.


سریال‌هایی که این روزها گه‌گاهی نیز در دست تولید قرار می‌گیرد. البته کم هستند! از این جهت که عمدتا محصولات نمایشی شبکه‌های استانی، چه بسا چندان کیفیتی ندارند جز اینکه شبکه‌های اصلی سیما، خودشان دست به کار شوند و کار را به سریالسازان مجرب‌تر بسپارند.


«آنام» به کارگردانی جواد افشار با همین شکل و شمایل، از جدیدترین مجموعه‌هایی است که در دستور ساخت شبکه سه قرار دارد و تاکنون نیمی از تصویربرداری آن هم به اتمام رسیده و البته گروه همچنان مشغول ضبط هستند.



این سریال لوکیشن‌های متعددی دارد از فضاهای بومی گرفته تا حال و هوای امروز تهران. به قول جواد افشار، کارگردان سریال؛ «آنام» روایتگر قصه‌ای با محوریت کانون خانواده است و دم از مهر مادری می‌زند.


* دوباره یک مجموعه چند ده قسمتی


این کارگردان در این رابطه و درباره روند ساخت این سریال تلویزیونی به خبرنگار ما گفت: فکر می‌کنم با برنامه‌ریزی که ما کرده‌ایم، «آنام» می‌تواند در کنداکتور پخش آبان‌ماه تلویزیون قرار بگیرد و پخشش را از این زمان آغاز کند.


وی با این حال تأکید کرد: البته فیلمنامه سریال در ابتدا در 40 قسمت به نگارش درآمد ولی قصه‌اش اینقدر کشش دارد که می‌توان 20 قسمت دیگر نیز به کار اضافه کرد و قصد ما نیز همین است که «آنام» را در 60 قسمت تولید کنیم.


* تفاوت و دوری از تکراری شدن


کارگردان مجموعه «برادر» دلیل این تغییر را جذابیت قصه عنوان و اضافه کرد: معتقدم قصه پتانسیلش را دارد و نمی‌توان ماجرا را در همین میزان براحتی جمع و جور کرد.



وی با اشاره به ترکیب تازه‌ای از بازیگران که در این سریال برخلاف مجموعه‌های قبلی‌اش انتخاب کرده، گفت: از یک طرف دلم می‌خواست سریال جدیدم دیگر شبیه کارهای قبلی‌ام نباشد و متفاوت به نظر برسد. ازاین جهت که مخاطب با دیدن بازیگران بازهم فکر کند شبیه سریال‌های قبلی را ساخته‌ام.


افشار افزود: بنابراین سعی کردم ترکیب بازیگران را متفاوت کنم تا «آنام» از یکنواختی چهره‌های مشهوری که ممکن است دائم و پشت سر هم روی آنتن نیز کار کنند، خودش را جدا کند و در عین حال این یکنواختی به کار جدیدم ضربه نزند.



* زمان احتمالی پخش؟


کارگردان سریال «کیمیا» توضیح داد: از طرف دیگر تلاش داشتم فرصتی را مهیا کنم تا بازیگران جدیدی را به مخاطب معرفی نمایم. بازیگرانی که علاقه‌مند به بازیگری هستند و شاید سال‌ها در تئاتر و کلاس‌های آموزشی فعال‌اند. البته حضور چهره‌های محبوبی مثل گلچهره سجادی، علیرضا شجاع نوری و ... نیز برای مخاطب جذاب است.


جواد افشار همچنین اعلام کرد: بخشی از سریال که در سال‌های خیلی قبل و دهه شصت می‌گذرد را جلوی دوربین برده‌ایم و فعلا هم قصه در زمان حال می‌گذرد. طوری «آنام» را تمام می‌کنم تا احتمالا به پخش اواسط آبان برسد.


لازم به ذکر است؛ تصویربرداری فاز اول سریال «آنام» اوایل اردیبهشت‌ماه امسال به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه و به قلم امیر عباس پیام با حضور بازیگران شاخص آذربایجان در شهرستان کلیبر کلید خورد و با اتمام تصویربرداری آن، بعد از آن با وقفه‌ای کوتاه فاز دوم این سریال در تهران آغاز شد.



سریال «آنام» محصول گروه فیلم و سریال شبکه 3 با مشارکت دفتر آموزش و ارتقای سلامت و دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه و به کارگردانی جواد افشار که توسط امیر عباس پیام نوشته شده است.


گلچهره سجادیه، سیروس گرجستانی، علیرضا شجاع نوری، شبنم قلی خانی، امیر دلاوری، فریبا متخصص، سیامک صفری، لاله مرزبان و بازیگران آذری؛ شهرام خزرایی، ناصر هاشمی،مهشید جوادی ، هادی افتخار زاده، وحید فرشی،امیر شاکری،شهزاد شکوریان، فیروز عاقلی، سویل شیرگیر، فاطمه حسینی، رقیه شاد خواه، فریبا سهرابی، تینا عبدی، رباب رضا زاده، مهدی فتحی، علیرضا موسلانی، حمید صلاحی، علی پور صدیقیان، فروغ مشقتی، میثم ولی خانی، امین حاجی اکبری بازیگران این مجموعه هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب