دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1396 - 13:53
در بیانیه‌ای

فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس جنایات میانمار را محکوم کرد

فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس طی بیانیه‌ای نسل‌کُشی و جنایات گسترده علیه مسلمانان در روهینگا در میانمار را محکوم کرد.
کد خبر : 210649

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا، فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای نسل‌کُشی و جنایات گسترده علیه مسلمانان در روهینگا در میانمار را محکوم کرد.


متن این بیانیه به شرح ذیل است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم


بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ


به راستی مسلمانان روهینگا در میانمار به کدامین گناه کشته می‌شوند؟


فاجعه کشتار جمعی مسلمانان روهینگا در میانمار دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد، کشتار جمعی، کوچ اجباری، به آتش کشیدن خانه و جنازه‌های مسلمانان توسط جریانات افراطی و تندرو، نسل‌کُشی و جنایت هولناک علیه بشریت است که با سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق‌بشر دردناکتر شده است.


بی‌شک وحدت مسلمانان در جهان اسلام عامل مؤثری در پیشگیری از چنین جنایات ددمنشانه‌ای در جهان خواهد بود.


مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند «داعیه ما ایجاد تمدنى است متکى به معنویت، متکى به خدا، متکى به وحى الهى، متکى به تعلیم الهى، متکى به هدایت الهى. امروز اگر یک چنین تمدنى را ملت‌هاى اسلامى - که بحمداللَّه بسیارى از ملت‌هاى اسلامى بیدار شده‌اند و به پا خاسته‌اند - بتوانند پایه‌گذارى کنند، بشر سعادتمند خواهد شد. داعیه جمهورى اسلامى و انقلاب اسلامى این است؛ ما دنبال یک چنین تمدنى هستیم».


فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت این مصیبت به امت مسلمان جهان با محکوم کردن این جنایات هولناک و هر گونه ظلم و تبعیض و افراطی‌گری علیه انسان‌ها، موضوع نسل‌کُشی مسلمانان در میانمار را در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کند، همچنین از سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی درخواست می‌کند با هماهنگی همه سازمان‌های بین‌المللی حقوق‌بشر، هر چه سریعتر این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.


ضروری است دولت محترم جمهوری اسلامی ایران از همه فرصت‌های ملی و بین‌المللی برای توقف این جنایات استفاده کند.


امید آنکه با وحدت جامعه جهانی، به ویژه جهان اسلام شاهد توقف ظلم و تبعیض، افراطی‌گری و ایجاد صلح پایدار در جهان باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته